شاهکار «گرگ ایرانی»؛ هادی چوپان قهرمان مستر المپیا شد و جایزه‌اش را به زنان ایرانی تقدیم کرد

04

هادی چوپان، ورزشکار ایرانی، قهرمان مسابقات «مستر المپیا» (آقای المپیا) شد. آقای چوپان نخستین ورزشکار ایرانی است که توانسته قهرمان معتبرترین مسابقات پرورش‌اندام جهان شود.

این ورزشکار برجسته که در سال‌های قبل رتبه سوم و چهارم این مسابقات بدست آورده بود، پس از قهرمانی جایزه‌اش را به «زنان ایرانی» تقدیم کرد و گفت امیدوارست این مدال از غم‌های مردم ایران بکاهد.

آقای چوپان پس از قهرمانی گفت: «امیدوارم این مقام جزئی از غم‌های مردم ایران را حل کرده باشد. توانسته باشم نماینده و سرباز خوبی برای ایران باشم و این مدال را تقدیم می‌کنم به کل بانوان شریف ایران و مردم ایران هرکجای دنیا که هستند.»

«امیدوارم که همیشه شادی مهمان خانه همه بندگان خدا باشد و نژادپرستی بین ما نباشد و با هم دوست باشیم از هر کشوری که هستیم و به همدیپر افتخار کنیم.»

او در صفحه اینستاگرامش نیز نوشت که این مدال را به «بانوهای آهنین ایران و مردان شریفش» تقدیم می‌کند.

«مسترالمپیا» معتبرترین رقابت در رشته پرورش اندام است که در آن بهترین بدنسازان جهان با هم رقابت می‌کنند. این مسابقات در لاس‌وگاس آمریکا برگزار شد.

هادی چوپان با قهرمانی در این مسابقات جایزه ۴۰۰ هزار دلاری آن را تصاحب کرد. پس از او درک لانسفورد، قهرمان سال گذشته مسابقات در رتبه دوم ایستاد و برنده جایزه ۱۱۵ هزار دلاری مسابقات شد و نیک واکر نیز با قرار گرفتن در رتبه سوم برنده ۱۰۰ هزار دلار شد.

هادی چوپان ۳۵ ساله و متولد شهرستان سپیدان در استان فارس ایران است. او از سال ۱۳۷۹ ورزش پرورش اندام را شروع کرد و از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۵ عضو ثابت تیم ملی بدن‌سازی ایران بوده‌ است.

پیش از چوپان تنها ایرانی راه یافته به مسابقات «مستر المپیا» بیت‌الله عباس پور، ورزشکار درگذشته ایرانی بود که در نهایت به مقام هفدهم جهان دست یافت.