شمار کشته‌های سیل در ایران به «۶۱ نفر» رسید

5

میلیون‌ها متر مکعب آب به سمت کشورهای همسایه ضروری است

حسینعلی شهریاری، نماینده مردم زاهدان در مجلس ایران گفته است با توجه به خشکسالی‌های مداوم چندین ساله، جلوگیری از خروج میلیون‌ها مترمکعب آب ناشی از بارندگی‌های اخیر از سیستان و بلوچستان به سمت کشورهای همسایه ضروری است.

آقای شهریاری گفته در حالی که مردم به ویژه در استان سیستان و بلوچستان نیاز مبرم به آب دارند، بارندگی و سیل اخیر در این استان در حال خروج از مرز و ورود به کشورهای همسایه است و با به دریای عمان می‌ریزد.

او با اشاره به این که بارندگی‌های چند روز اخیر در ۴۰ و ۵۰ سال گذشته در این استان بی سابقه است، افزود بیشتر آب‌های ناشی از این بارندگی‌ها در زاهدان از منطقه لار خارج شد در حالی که می‌توانستیم از این آب با طرح‌های آبخیزداری و کنترلی بهترین و بیشترین بهره را ببریم.

به گفته این نماینده مجلس پیشنهاد مهار و کنترل آب در سنوات گذشته چندین بار ارائه و حتی برای مهار آب‌های سطحی درمنطقه لار کارشناس اعزام شد تا بررسی و کارشناسی کنند، حتی طرح پیشنهاد شد ولی متاسفانه آن زمان گوش ندادند و طرح بی نتیجه ماند.

ویدیویی از سیل در معدن مس شهر بابک کرمان

ویدیویی که دیروز در شهر بابک گرفته شده، جاری شدن سیل شدید در محوطه معدن مس شهر بابک کرمان را نشان می‌دهد.

به نوشته ایرنا، بارش شدید و طغیان رودخانه‌ها در روز ششم مرداد موجب تشکیل ستاد بحران در کرمان شد.

بر اساس این گزارش، چندروز پس از سیل جنوب کرمان در اوایل هفته گذشته، شمال این استان هم درگیر سیلاب شدید شد و بسیاری از زیرساخت‌ها تخریب شد.

Social embed from instagram

 

  • خسارت‌ «۵۰۰ میلیارد تومانی» به راه‌های ارتباطی سیستان و بلوچستان

    ایوب کرد، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان وبلوچستان گفته است که برآوردهای اولیه حاکی است میزان خسارت وارده به راه‌ها و پل‌های ارتباطی در این استان بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان است.

    او گفته که بیشترین خسارت به راه‌های ارتباطی بخش نصرت آباد زاهدان و محورهای حوزه شهرستان تفتان بوده است به گفته این مقام یک پل در بخش نصرت آباد به طور کامل تخریب شده و به چندین پل دیگر هم در این منطقه آسیب وارد شده است.

    این مقام از مردم خواسته که از سفرهای غیرضروری در این استان خودداری کنند

    بازدیدهای حاشیه ساز مقامات ایران از مناطق سیل زده

    حضور تعدادی از مقامات ایران در مناطق سیل‌زده در شبکه‌های اجتماعی واکنش‌برانگیز شده است؛ چرا که بسیاری با توجه به «ژست‌های رو به دوربین» حضور این مسئولان را «تبلیغاتی، عوام‌فریبانه و ریاکارانه» دانسته‌اند.

    سیل امام‌زاده داوود، که در مقایسه با سیلاب‌های این هفته تا کنون بیشترین کشته‌ را هم داشته است، محل حضور چشمگیر گروهی از مسئولان بوده است؛ تا جایی که روزنامه شرق در مطلبی با عنوان «عکس‌ها نتیجه عکس داشت»، منطقه سیل‌زده امام‌زاده داوود را «آتلیه عکاسی مسئولان کت و شلواری» توصیف کرده است.

    Social embed from instagram

     

  • خبر فوریشمار کشته‌های سیل در ایران به «۶۱ نفر» رسید

    مهدی ولیپور، رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر ایران از افزایش شمار جانباختگان سیل به ۶۱ نفر خبر داد.

    او گفته با کشف چند جسد دیگر در مناطق سیل زده، شمار درگذشتگان سیل در این کشور از ابتدای مرداد ماه تا کنون به ۶۱ نفر رسید.

    آقای ولیپور در مورد افراد مفقود شده گفت با جمع بندی تازه‌ترین گزارش‌ها شمار مفقودین هم در سراسر کشور ۳۲ نفر است.

    سازمان مدیریت بحران ایران: ساخت و سازهای غیرقانونی در بخش شمالی امام زاده داوود سبب بالا آمدن سیل شد

    محمدحسن نامی، رئیس سازمان مدیریت بحران ایران گفته است که دلیل شدت گرفتن خسارات سیل امام‌زاده داوود، ساخت و سازهای غیرقانونی توسط افراد غیر بومی در بالا دست حیاط شمالی امام‌زاده سبب شده که شرایط برای گذر جریان آب مهیا نباشد.

    او افزوده است که علاوه بر این، خودروی پارک شده در یکی از ساخت و سازهای غیرمجاز واقع در حریم تنگه به کانال افتاد و مچاله شد و مسیر کانال را مسدود کرد که از دلایل اصلی بالازدگی سیلاب و افزایش قابل توجه خسارات شد.

    آقای نامی به خبرگزاری فارس گفته است که حوضه آبریز بالادست امام زاده داوود متشکل از ۹ دره است که در نهایت به تنگه‌ای وصل می‌شود که ذیل امام‌زاده ختم می‌شود. سیل امام زاده داوود تاکنون بیشترین قربانی را در ایران گرفته است. عملیات جستجو هنوز ادامه دارد.

    Social embed from instagram