عادل فردوسی‌پور خواستار آزادی بی قید و شرط دانشجویان زندانی شد؛ استقبال دانشجویان

Screen Shot 2022-11-08 at 6.19.24 PM

عادل فروسی‌پور، مجری و گزارشگر برنامه‌های ورزشی و استاد دانشگاه صنعتی شریف، سه‌شنبه در جریان سخنرانی خود در این دانشگاه، خواستار آزادی دانشجویان زندانی شد.

عادل فردوسی‌پور با اشاره به اینکه نمی‌داند چرا برخی از دانشجویان زندانی شده‌اند، گفت که جای دانشجو پشت میله‌های زندان نیست. او در ادامه افزود که دانشجویان، اساتید، و همه مردم ایران خواستار آزادی «بی قید و شرط» بچه‌های دربند، و رفع ممنوع الورودی آنها به دانشگاه هستند.

عادل فردوسی‌پور در میان تشویق حاضرین که با شعار‌های مختلفی همراه بود، گفت که این «خواسته حداقلی» دانشجویان در تمامی دانشگاه‌های کشور است.

به گفته او در بسیاری از دانشگاه‌های کشور چنین تنشی وجود دارد، و دانشجویان زیادی در زندان هستند، یا ممنوع‌الورود شدند.

عادل فردوسی‌پور در بخش دیگری از سخنانش، از نیروهای «لباس شخصی» خواست تا در مقابل دانشجویان به خشونت متوسل نشوند.

او با اشاره به اینکه تحت تأثیر سرودخوانی دانشجویان قرار گرفته است، حضور و اتحاد آنها را دلگرم‌کننده خواند و در پایان گفت که «انشالله به زن، زندگی، آزادی» احترام بگذاریم.

دانشجویان حاضر در این مراسم، از اظهارات فردوسی پور استقبال کردند.

پیش از سخنان فردوسی پور،‌ دانشجویان شریف دستجمعی ترانه «سرود زن» از مهدی یراحی را بازخوانی کردند.

از هنگام آغاز اعتراضات سراسری در ایران، دانشگاه صنعتی شریف یکی از کانون‌های مهم گردهمایی‌هایی دانشجویی بوده است و نیروهای امنیتی و لباس‌ شخصی چندین بار به این دانشگاه یورش برده‌اند.

در حالی که تظاهرات اعتراضی در خیابان‌ها و دانشگاه‌های سراسر ایران ادامه دارد، گزارش‌ها از بازداشت شمار دیگری از دانشجویان در جریان تظاهرات و تحصن‌های دانشجویی در روزهای اخیر حکایت دارد.