عفو بین‌الملل: محمد قبادلو در خطر جدی اعدام است؛ وزارت اطلاعات: جاسوسان خود را معرفی کنند

6

صد و بیست و هفتمین روز اعتراضات ایران در حالی آغاز می‌شود که روز گذشته واکنش‌های بسیاری به قطعنامه پارلمان اروپا مبنی بر قرار دادن سپاه پاسداران مطرح شد. الی کوهن، وزیر خارجه اسرائیل در پیامی از این اقدام پارلمان اروپا استقبال کرد و ستاد کل نیروهای مسلح ایران در بیانیه‌ای نسبت به این اقدام پارلمان اروپا هشدار داد.

رویترز به نقل از دو دیپلمات اروپایی گزارش داد که قرار است ۳۷ شخص ایرانی در رابطه با  نقض حقوق بشر به لیست سیاه اتحادیه اروپا اضافه شوند.

براساس گزارش‌های منتشر شده از زاهدان، در روزهای اخیر نیروهای امنیتی با افزایش ایست‌های بازرسی و بازداشت‌ها جو بسیار امنیتی را بر شهر حاکم کرده‌اند. برخی گزارش‌ها از دایر شدن ایست‌های بازرسی در همه شریان‌های ورودی شهر حکایت دارد.

روز گذشته همچنین هشتگ «من وکالت می‌دهم» در شبکه‌های اجتماعی بسیار مورد توجه کاربران بود و با واکنش‌های گسترده موافقان و مخالفان روبرو بود.

آخرین اخبار و گزارش‌ها از تحولات مرتبط با ایران به‌خصوص اعتراض‌ها در این کشور در روز جمعه ۲۰ ژانویه (۳۰ دی) را می‌توانید در این صفحه دنبال کنید.

وزارت اطلاعات در بیانیه خود درباره علیرضا اکبری: جاسوسان برای بهر‌ه‌مندی از «رأفت اسلامی» خود را معرفی کنند

وزارت اطلاعات ایران با انتشار بیانیه‌ای به تشریح ابعاد ماجرای دستگیری و اعدام علیرضا اکبری، مشاور وزیر دفاع سابق ایران پرداخته و مدعی شده که با اجرای حکم اعدام علیه این فرد متهم به جاسوسی از سوی جمهوری اسلامی، ضربه سختی به حیثیت و اعتبار «قدیمی‌ترین سرویس جاسوسی جهان» وارد آمده است.

در بخشی از این بیانیه آمده است:‌«انگلیسی‌ها زمانی که اکبری را طی دو مرحله به جاسوسی کشاندند، برای فرارش از ایران نقشه کشیدند، بیش از دو میلیون یورو به او دستمزد پرداخت کردند، خانه‌های اشرافی در وین و لندن و جنوب اسپانیا برایش تهیه کردند و خارج از روال عادی به وی کارت اقامت، سپس تابعیت و گذرنامه انگلیسی دادند؛ خوب می‌دانستند که او را به سوی چه سرنوشتی سوق می‌دهند…رژیم انگلیس حریصانه از علیرضا اکبری اطلاعات مربوط به پروژه‌های سری نظامی و موشکی ایران، روش‌های دور زدن تحریم‌ها، اطلاعات مربوط به برخی نهادهای امنیتی، دفاعی و سیاسی کشور و دانشمندان بزرگی همچون شهید فخری‌زاده را درخواست می‌کردند و آن جاسوس وطن‌فروش، فارغ از میزان موفقیت، نهایت تلاش خود را برای ایفای آن نقش خائنانه به‌عمل می‌آورد.»

در پایان این بیانیه از «افرادی که به هر نحو در دام سرویس‌های جاسوسی افتاده‌اند» خواسته شده برای بهر‌ه‌مند شدن از تخفیف در مجازات و «رأفت اسلامی» خود را به وزارت اطلاعات معرفی کنند.

علیرضا اکبری، مشاور وزیر دفاع سابق ایران که اعدام شد