علی کریمی در مورد رویداد شاهچراغ: اگر داخلی بود، قاتل‌اید. اگر خارجی بود، نالایق‌اید

Screen Shot 2022-10-30 at 11.43.02 PM

علی کریمی در مورد رویداد شاهچراغ: اگر داخلی بود، قاتل‌اید. اگر خارجی بود، نالایق‌اید

علی کریمی، بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران که در اعتراض‌های اخیر از معترضان حمایت کرده است، در یک استوری تازه اینستاگرامی نوشت: «آنچه در شاهچراغ اتفاق افتاد یک جنایت بود. اگر داخلی بود، قاتل‌اید. اگر خارجی بود، نالایق‌اید.»

ستاره سابق فوتبال ایران افزود «تأمین امنیت جانی مردم منت ندارد. بدیهی‌ترین وظیفه هر دولتی است. کسانی که مردند، از ما، دوستان ما، همشهری ما، خانواده ما، بودند. تاوان خون آن‌ها، همراه با تمام جنایت‌های دیگر، هیزم بیشتری بر آتش جان شما خواهد شد.»

او در این پیام ادامه داد: «از خیابان تا زندان، از دانشگاه تا حرم، فراموش نمی‌کنیم چه بر سر ما آورده‌اید.

یک روز پس از هشدار فرمانده سپاه پاسداران به معترضان در ایران، دانشگاه‌های مختلف کشور روز یکشنبه هشتم آبان بار دیگر صحنه اعتراضات گسترده بود که این اعتراضات در برخی موارد با هجوم نیروهای بسیجی و امنیتی به خشونت کشیده شد.

تصاویر ویدیویی متعددی از اعتراضات در دانشگاه آزاد تهران شمال منتشر شده است که نشان می‌دهد صدها دانشجو شعارهایی علیه حکومت ایران از جمله «مرگ بر دیکتاتور» سر می‌دهند.

این تصاویر همچنین گویای هجوم نیروهای بسیجی و لباس شخصی به دانشجویان و شلیک گاز اشک‌آور به سوی آنهاست.

برخی از این ویدیوها نشان می‌دهند که نیروهای بسیجی متوسل به کلت کمری شده‌اند. دانشجویی در یکی از این ویدیوها توجه مخاطب را به یکی از بسیجیان جلب می‌کند که کلتی را از کیف خود بیرون می‌رود و اقدام به شلیک به اجسام روی زمین می‌کند. ویدیوی دیگری نیز از یک بسیجی با لباس سیاه منتشر شده است که به سوی نقطه نامعلومی تیراندازی می‌کند.