فراخوان برای فتح تهران و اعتراض‌های شبانه‌روزی در سالگرد اعتراضات آبان ۹۸

Screen Shot 2022-11-05 at 11.18.56 AM

«به خون‌خواهی چهارد هه کشتار» عنوان جدیدترین فراخوانی است که برای حضور گسترده مردم در اعتراض‌ها به جمهوری اسلامی در فضای مجازی منتشر شده است.

بر اساس این فراخوان از مردم ایران درخواست شده، در روزهای ۲۴ ،۲۵و ۲۶ آبان (طی سه روز) با حضور مداوم در خیابان‌ها به حکومت اسلامی پایان دهند.

این فراخوان که پوسترهای آن برای شهرهای مختلف طراحی و منتشر شده، در شهر تهران عنوان «برای فتح تهران» را بر خود دارد.

در متن این فراخوان آمده است: «به خون‌خواهی چهار دهه کشتار، سه روز پیاپی در خیابان‌ها می‌جنگیم. هم‌وطن به پا خیز که ایران نامت را صدا می‌زند. به پا خیز تا ظلم ریشه‌کن شود. به پا خیز که من و تو باهم، ندای خون‌خواهی جوانانت شویم.»

این فراخوان در ادامه روند انتشار فراخوان‌هایی منتشر شده است که طی ۵۰ روز گذشته در مناسبت‌های مختلف توزیع شده و در آن مردم به حضور خیابانی علیه جمهوری اسلامی دعوت شده‌اند.

این فراخوان‌ها عناوین مختلفی داشته‌اند از جمله فراخوان‌ جوانان محلات تهران برای شنبه‌های اعتراضی، فراخوان جنبش‌های دانشجویی برای اعتراض به هجوم مأموران به دانشگاه صنعتی شریف تهران و موج بازداشت دانشجویانی دانشگاه‌های مختلف ایران و فراخوان اعتراض به کشتار مردم سیستان و بلوچستان.

با فرا رسیدن چهلم کشته‌های روزهای اول خیزش مردمی، معترضان با فراخوان خانواده‌ها و گروه‌های مختلف به خیابان آمدند و روزهای چهارشنبه ۱۸ آبان و جمعه ۲۰ آبان نیز برای چهلم کشته‌شدگان جمعه خونین زاهدان در اکثر نقاط ایران مردم دست به اعتراض‌های گسترده زدند.

اما در فراخوان اخیر کنار دعوت به حضور خیابانی مردم، از مردم خواسته شده با اعتصاب بازارها، کسبه و مشاغل مختلف طی سه روز در موجی فراگیر و هدفمند بطور همزمان مسئله اعتراضات خیابانی به اعتصابات سراسری پیوند خورده و مرحله جدیدی از خیزش و انقلاب پیش برود.

این فراخوان از زمان انتشار مورد استقبال طیف‌های مختلف جامعه قرار گرفته و کاربران شبکه‌های اجتماعی با بازنشر پوسترهای آن تلاش دارند، همراهی خود را با این جنبش مردمی نشان دهند.

برخلاف فراخوان‌های قبلی که بیشتر گروه‌هایی تحت عنوان جوانان محلات شهرهای مختلف از جمله تهران و تبریز منتشر کننده آن بودند، این بار گروهی به نام «جنبش کاوه» نام خود را پای پوسترهای فراخوان زده است.

جنبش کاوه پیشتر نیز برای روز ۱۲ آبان به مناسبت چهلم حدیث نجفی و برخی دیگر از کشته شدگان اعتراضات، فراخوانی منتشر کرده بود که مورد استقبال مردم قرار گرفت.

صفحه توییتری جنبش کاوه در روز ۱۸ آبان خبر از فراخوانی بزرگ به مناسبت سالروز اعتراضات آبان ۹۸ با حضور جوانان شهرهای مختلف داده بود که به نظر همین فراخوان اخیر است.

لازم به ذکر است متن فراخوان دیگری هم از سوی خانواده کشته‌شدگان آبان ۹۸ و انجمن خانواده‌های جان‌باختگان هواپیمای اوکراینی، برای اعتراض سراسری در کشورهای مختلف جهان برای روز ۲۸ آبان و پاسداشت قربانیان اعتراضات آبان ۹۸ صادر شده است که با توجه به انتشار فراخوان اخیر، می‌توان انتظار داشت از سه‌شنبه ۲۴ آبان تا شنبه ۲۸ آبان بار دیگر ایران و کشورهای مختلف جهان شاهد حضور خیابانی گسترده مردم معترض به جمهوری اسلامی باشد