قطرگردی با هزینه مردم؛ گزارش روزنامه همدلی از سفر برخی مدیران و خبرنگاران رسانه‌های اصول‌گرا به قطر با هزینه دولتی

9

روزنامه همدلی در گزارشی با اشاره به تصاویر منتشر شده از برخی تماشاچیان ایرانی حاضر در بازی ایران و ولز نوشت: «این تصاویر نشان می‌دهد که برخی از مدیران و خبرنگاران رسانه‌های اصول‌گرا به صورت دسته‌جمعی به قطر سفر کرده‌اند.»

این روزنامه همچنین از قول دانیال معمار سردبیر روزنامه همشهری در دوره علیرضا زاکانی که برای جام‌جهانی به قطر رفته، نوشته است: «۶۹ خبرنگار ورزشی، ۱۰ روزنامه‌نگار فرهنگی، ۴ مستندساز، ۳ فعال مجازی، ۵ نفر از ستاد خبری، ۳ خبرنگار العالم و ۳ فرد اجرایی راهی قطر شده‌اند. این سفر برای خبرنگاران ورزشی کاملا رایگان است و مقداری پول هم دریافت می‌کنند. بقیه بخشی از هزینه‌ها را از جیب خودشان پرداخت کرده‌اند. تمام»

سفر این افراد به قطر در روزهای اخیر با حاشیه‌های بسیاری در فضای مجازی همراه بوده است. همچنین با توجه به برخی ویدیوهای منتشر شده از آن‌ها و عدم تسلط برخی از آن‌ها به زبان انگلیسی، شبهه‌هایی در مورد صلاحیت این افراد برای سفر به یک محیط بین‌المللی همچون جام جهانی فوتبال مطرح شده است.

روزنامه همدلی درباره هویت خانمی که در ویدیویی در گفتگو با یک خبرنگار انگلیسی زبان به دلیل عدم تسلط به زبان انگلیسی برخی از کلمات فارسی را با کلمات انگلیسی در کنار هم قرار می‌دهد و از حقوق برابر و آزادی زنان در ایران سخن می‌گوید نوشت: «این خانم «فرح عبدی» کارمند وزارت ارشاد در بخش رسانه‌های خارجی است! نکته دردناک اینکه او در بخشی از وزارتخانه مشغول فعالیت است که یک جمله ساده به زبان انگلیسی نمی‌داند. در تصویر دیگر او را در کنار دانیال معمار می‌بینیم.»

گزارش روزنامه همدلی