قطع سخنرانی یک نماینده دیگر مجلس؛

Screen Shot 2022-11-14 at 10.20.55 AM

قطع سخنرانی یک نماینده دیگر در مجلس

مرتضی محمودوند، نماینده خرم‌آباد و چگنی نسبت به بیانیه اخیر نمایندگان مجلس مبنی بر درخواست آنان برای اعدام معترضان واکنش نشان داد و گفت: «هر کسی گفته با معترضین برخورد اعدام و قتل‌عام صورت بگیرد، غلط اضافی کرده است.»

این سخنان انتقادی وی باعث شد که در مجلس صدای وی قطع شود. با وجود درخواست‌های مکرر برای روشن کردن دوباره میکروفونِ نماینده خرم‌آباد، اداره‌کننده مجلس از یک نماینده دیگر خواست تا تذکر شفاهی خود را بگوید.

از تصاویر چنین برمی‌آید که پس از قطع سخنرانی این نماینده، تعدادی از نمایندگان دیگر ناچار شدند برای شنیدن سخنان او، از کرسی‌های خود برخاسته و به جایگاه سخنرانی نزدیک شوند.

دبیرکل حزب آبادگران جوان: خیلی از مسئولین جمهوری اسلامی فقط برای ماندگاری خودشان کار می‌کنند

دبیرکل یک حزب نزدیک به اصولگرایان می‌گوید خیلی از مسئولین جمهوری اسلامی که تغییر را نپذیرفته‌اند «از فضای جامعه دور هستند و فقط برای ماندگاری خودشان کار می‌کنند».

حسن بیادی، دبیرکل حزب «آبادگران جوان»، روز دوشنبه به سایت جماران گفت که «به نظر من دل و گفتار و یا باطن و ظاهر بسیاری از مسئولین ما ۵۰۰ کیلومتر با هم فاصله دارد».

او ساختار حاکم بر نظام جمهوری اسلامی را «پوسیده» خوانده که با آن نمی‌توان حرکت کرد و تاکید کرده که «مردم از دعواهای زرگری دو جناح عبور کرده‌اند».

به گفته این فعال سیاسی در نظام جمهوری اسلامی، «مسئولین ما در فضای مجازی و خواب‌آلود هستند و جوانان در فضای واقعی سیر می‌کنند».

آقای بیادی با اشاره به این‌که مردم ایران در ساختار تصمیم‌گیری نقشی ندارند، تصریح کرده که «اصلا مردم را حذف کرده‌اند و مردم هیچ نقشی در مشارکت‌های عمومی ندارند، مگر برای مرگ بر فلانی و درود بر فلانی، تظاهرات و انتخابات».

دبیرکل حزب آبادگران جوان در ادامه دولت ابراهیم رئیسی را ناکارآمد دانسته و می‌گوید که «دولت راهی ندارد و فقط دستور می‌دهد و اصلا قانون مطرح نیست و یا وجود دارد. رئیس دولت نمی‌گوید بر اساس مصوبه فلان باید این کار انجام بدهید؛ من می‌گویم، به معنای بی‌قانونی است».

معترضان در اعتراضات سراسری بیش از ۵۰ روز گذشته، در شعارهای تند خود خواستار سرنگونی نظام جمهوری اسلامی شده و بیت رهبر جمهوری اسلامی و شخص علی خامنه‌ای را مسئول تمام ناکامی‌های کشور معرفی کرده‌اند.