قهرمانی در جام بین قاره‌ای فوتبال ساحلی؛ ایران با «شادی گل معنا‌دار» برزیل را شکست داد

01

سعید پیرامون بازیکن تیم ملی فوتبال ساحلی ایران پس از گل منجر به پیروزی، به شکل نمادین موهای خود را برید. با این گل ایران دو بر یک برزیل را شکست داد و قهرمان شد.

این بازی در ورزشگاه کایت بیج دبی برگزار شد.

سعید پیرامون پس از آن که در دقیقه سوم از وقت دوم بازی با ضربه‌ تماشایی پای راست توپ را به کنج دروازه حریف دوخت، در هنگام شادی گل به شکل نمادین همبستگی خود با اعتراضات سراسری مردم ایران را نشان داد.

ایران پیشتر در بازی نیمه نهایی توانسته بود امارات را با نتیجه پنج بر دو شکست دهد.

ایران همراه با روسیه پرافتخارترین تیم این مسابقات است.

علی نادری سرمربی ایران در اولین دوره حضورش به عنوان سرمربی به قهرمانی در مسابقات رسید. او بیش از این به عنوان کاپیتان این جام را بالای سر برده برد. او یکی از بازیکنان تیمی بود که هدایت آن را اکتاویو، سرمربی کنونی برزیل به عهده داشت.

امیرحسین اکبری به عنوان ارزشمندترین بازیکن و حمید بهزادپور به عنوان بهترین دروازه‌بان جام بین قاره‌ای انتخاب شدند.

پایان پست Instagram, 1

بازیکنان تیم ملی فوتبال ساحلی ایران پیش از این هم اعتراض خود را نسبت به وضعیت کنونی ایران نشان داده بودند. در بازی مقابل امارات تصاویری از بازیکنان تیم فوتبال ساحلی ایران از تلویزیون دولتی ایران پخش شد که نشان داد بازیکنان با «سرود ملی» همخوانی نکردند. پس از چند ثانیه، پخش زنده این مسابقه متوقف شد و تصاویر دیگری پخش شد.

در هفته‌های گذشته بسیاری از بازیکنان فوتبال ایران در لیگ‌های داخلی و خارجی پس از به ثمر رساندن گل از خوشحال خودداری کردند.

در جریان اعتراضات سراسری هشت هفته گذشته در ایران، بریدن مو در اعتراضات یکی از نشانه‌های همبستگی با معترضان بوده است.

چند روز پس از جان باختن مهسا امینی در شبکه‌های اجتماعی تصاویر زنانی منتشر شد که با چشمانی اشکبار و در سکوت موهای خود را کوتاه می‌کنند.

پس از آن ده‌ها ستاره و هنرمند زن دنیای سینما و موسیقی فرانسه در ویدیویی با بریدن موی خود از اعتراضات ایران حمایت کردند و نقاشی‌هایی نیز منتشر شده که مونالیزا یا دیگر سوژه‌های طرح‌ها و نقاشی‌های مشهور موهای خود را می‌برند.

بریدن مو هنگام عزا در میان بعضی از اقوام ایران از جمله لرها نشانه سوگواری است؛ آیینی که اکنون به روایت برخی از معترضان، به نمادی برای نشان دادن خشم تبدیل شده است.