لحظه به لحظه با اخبار سیل در ایران؛ هلال احمر: ۳۴ نفر کشته و ۲۰ نفر

2

مدیرکل ستاد بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفته براساس آخرین گزارش‌ها از شروع بارندگی‌ها در چند روز اخیر تا ظهر امروز، در حوزه شهری و روستایی ۴۰ خانه تخریب و ۳۰۰ خانه نیاز به بازسازی و تعمیرات دارد.

به گزارش فارس، علیرضا شهرکی درباره وضعیت خسارت‌های بارندگی درسیستان و بلوچستان گفته ۱۰۰ روستا هم اکنون متاثر از سیلاب و آبگرفتگی هستند و در مجموع از ۲۶ شهرستان استان ۲۱ شهرستان درگیر باران و سیلاب هستند و معابرشان تحت شعاع بارندگی قرار گرفته است.

او گفته در حوزه شهرستان گلشن، محور کلگان به جالق و جالق به سراوان، هم اکنون مسدود است.

همچنین بارندگی شدید در منطقه ایرانشهرباعث آبگرفتگی و سیلاب در معابر شده است، در حوزه شهرستان نیک‌شهر و سرباز هم در حال حاضر بارندگی ادامه دارد اما محورهای اصلی باز است.

آقای شهرکی تعداد تلفات جانی ناشی از بارندگی‌ها در سیستان و بلوچستان را نیز ۵ نفر عنوان کرده و گفته «هیچ مفقودی نداریم».

  • مدیریت بحران استانداری مازندران: سه تبعه خارجی کشته و هشت نفر مفقود شدند

    IRAN

    سرپرست مدیریت بحران استانداری مازندران گفته در پی وقوع سیلاب در مرزن آباد، سه تبعه خارجی جان باختند و هشت تبعه خارجی همچنان مفقود هستند که تلاش برای پیدا کردن آنها ادامه دارد.

    به گزارش مهر،حسینعلی محمدی درباره هویت اتباع خارجی کشته شده یا مفقودی توضیحی نداده و مشخص نیست این افراد چه کسانی هستند و از چه کشوری آمده بودند.

    او گفته سیلاب راه و زیرساخت‌های آب و برق منطقه را دچار آسیب کرده است و ۲۴ روستای مرزن‌آباد تحت تأثیر سیلاب قرار گرفتند که حجم خسارت‌ها در ۱۱ روستا جدی است.

    سرپرست مدیریت بحران استانداری مازندران با اشاره به مشکلات رفت و آمد در محور هراز گفته تلاش برای بازگشایی محور هراز ادامه دارد.

    براساس آخرین آمار جمعیت هلال احمر، شمار جانباختگان سیل در سراسر ایران به ۳۴ نفر رسیده است.