لیز تراس، نخست وزیر جدید بریتانیا: با بحران انرژی ناشی از جنگ پوتین مقابله می‌کنم

8

آقای جانسون پیش از تقدیم استعفای رسمی خود به ملکه بریتانیا در نطق خداحافظی خود از اعضای حزب محافظه‌کار خواست که در این «دوران سخت اقتصادی» از لیز تراس، حمایت کنند.

خانم تراس روز دوشنبه پنج سپتامبر به عنوان رهبر جدید حزب محافظه‌کار بریتانیا انتخاب شد و با جانشینی بوریس جانسون به نخست وزیری این کشور رسید.

او سومین نخست وزیر زن بریتانیا بعد از مارگارت تاچر و ترزا می -هر دو از حزب محافظه‌کار- و پنجاه و ششمین ساکن شماره ده داونینگ استریت است.

لیز تراس

یروزی او در انتخابات رهبری حزب محافظه‌کار پایان دوره پرتلاطم رهبری و نخست وزیری بوریس جانسون را رقم زد؛ کمتر از سه سال بعد از آن که پیروزی چشمگیری در انتخابات عمومی سال ۲۰۱۹ کسی کرده بود.

خانم تراس که هم‌زمان با بحران روزافزون اقتصادی به نخست وزیر بریتانیا رسیده وعده اقدام فوری برای مقابله با قیمت سرسام‌آور انرژی و همین طور کاهش مالیات داده تا ریسک رکود اقتصادی را کاهش دهد.

نخست وزیران بریتانیا

بوریس جانسون در سخنرانی خداحافظی چه گفت؟

بوریس جانسون در سخنرانی خداحافظی خود به مشکلات جدی خانم تراس اشاره کرد که با انتقال قدرت به میراث خواهد برد و اذعان کرد که «دوره‌‌ اقتصادی سختی» در انتظار او خواهد بود.

آقای جانسون خواهان پایان دادن به اختلافات سیاسی در میان هم‌حزبی‌های خود شد و از آنها خواست که با حمایت از برنامه‌ها و کابینه خانم تراس به بهبود وضعیت مردم کمک کنند.

بوریس جانسون

منبع تصویر، TOLGA AKMEN/EPA-EFE/REX/SHUTTERSTOCK