ماموران امنیتی مسیر منتهی به مراسم چهلم محمود احمدی در ایذه را مسدود کردند

Screen Shot 2023-01-26 at 7.22.58 PM

ماموران امنیتی مسیر منتهی به مراسم چهلم محمود احمدی در ایذه را مسدود کردند

خانواده محمود احمدی، جوانی که در اعتراضات ایذه کشته شد، روز پنجشنبه مراسم چهلم او را بر مزار نمادینش برگزار کردند.

محمود احمدی اواخر آذرماه در روستای پـَـرسوراخ ایذه کشته شد اما پیکر او هنوز تحویل نشده و خانواده او بنابر رسم بختیاری، لباس‌هایش را به صورت نمادین دفن کردند.

در ویدئوهای منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی، خواهرِ محمود احمدی در مراسم روز پنجشنبه می‌گوید که ماموران راه را بستند، اما با وجود این، مردم و از جمله خانواده میلاد سعیدی‌جو، دیگر کشته‌شده اعتراضات ایذه، برای سوگواری آمده‌اند.

در هفته‌های اخیر ماموران امنیتی مانع از برگزاری مراسم چهلم کشته‌شدگان اعتراضات سراسری ایران شده‌اند.

تشدید جو امنیتی در زاهدان در آستانه مراسم نمازجمعه

سایت «حال‌وَش» که اخبار و رویدادهای سیستان و بلوچستان را پوشش می‌دهد، روز پنجشنبه از تشدید جو امنیتی در زاهدان، مرکز استان، خبر داد.

این سایت نوشته است که در آستانه نزدیک شدن به جمعه هفتم بهمن و اعتراضات مردم، «نیروهای نظامی جو امنیتی شهر را تشدید کرده‌اند».

به نوشته حال‌وَش، نیروهای امنیتی از شامگاه چهارشنبه با ایجاد ایست‌بازرسی‌های پرشمار، شهروندان را همراه با توهین، تفتیش بدنی می‌کنند.

کمپین فعالین بلوچ نیز گزارش داده که در زاهدان «جو خفقان» حکمفرماست و نیروهای نظامی حضوری گسترده در ورودی‌های شهر دارند.

مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان، در واکنش گفته است تشدید فضای امنیتی و بازداشت‌های گسترده «غفلت از علت بحران‌» است و این روش بی‌نتیجه فقط به نارضایتی گسترده‌تر می‌انجامد.

حساب کاربری «۱۵۰۰ تصویر» در توئیتر نیز تصویری از ایجاد سنگر با کیسه‌های شنی از سوی نیروهای امنیتی و پست‌های بازرسی در شهر زاهدان منتشر کرده است.