متروپل آبادان؛ دستگیری ‘۱۰ نفر’، مالک ساختمان ‘در بین جان‌باختگان’، فرو ریختن بخش دیگری از برج

پس از انتشار اخبار ضدونقیض درباره بازداشت مالک برج «متروپل» آبادان، خبرگزاری‌های ایران به نقل از دادستان عمومی خوزستان از مرگ او در حادثه ریزش این ساختمان خبر دادند.
بخش‌هایی از این برج بزرگ که در حال احداث بود، روز دوم خرداد به‌ طور ناگهانی فرو ریخت.
به گفته صادق جعفری چگنی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان، حسین عبدالباقی، مالک ساختمان، «در جریان ریزش ساختمان در محل حضور داشت و در جریان این حادثه جان خود را از دست داد».
این در حالی است که ساعاتی پس از وقوع این حادثه در روز دوشنبه، خبرگزاری‌های ایران از جمله خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، از بازداشت آقای عبدالباقی به دستور دادستان ویژه خبر داده بودند.
همین امر به گمانه‌زنی‌هایی در شبکه‌های اجتماعی از جمله توئیتر درباره دروغ بودن خبر مرگ مالک ساختمان دامن زده است.
به گفته آقای جعفری چگنی، اوراق هویت حسین عبدالباقی «در البسه یکی از قربانیان حادثه که غیر قابل تشخیص بود» یافت شده است و به این ترتیب «هویت وی مورد تایید قرار گرفت».
در همین حال، احمد وحیدی وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران عصر روز سه‌شنبه اعلام کرد: «تا این لحظه در مجموع ۱۴ فوت شده داریم، ۳۲ مصدوم نیز داشتیم که ۲۹ نفر ترخیص شدند و سه نفر دیگر همچنان در بیمارستان‌ها هستند».
او در پاسخ به سوالی در مورد این‌که آواربرداری چقدر طول می‌کشد؟ گفت: «درباره آواربرداری اکنون نمی‌توان زمان دقیق را مشخص کرد زیرا عملیات باید با حساسیت و دقت انجام شود و ریزش سازه‌های ناپایدار یکی از خطرات منطقه است».
هنوز مشخص نیست که چند نفر زیر آوار محبوس شده‌اند.

آوار برج متروپل

بیشتر در این باره:

افزایش تعداد قربانیان حادثه «متروپل» آبادان به ده نفر؛ ده‌ها نفر هم‌چنان زیر آوار

محمدحسین نامی، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، در این زمینه گفت: «هنوز نمی‌توان آماری با دقت بالا اعلام کرد، زیرا کسی آماری ندارد. حدس می‌زنیم تعدادی در زیرزمین متروپل گرفتار باشند و در تلاش هستیم هر چه زودتر به قسمت زیرزمین برسیم».
این در حالی است که پیشتر رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر به روزنامه جام جم گفته بود که عمليات امداد و نجات در طبقات ساختمان متروپل تمام شده، اما عملیات جست‌وجو و نجات توسط نیروهای امدادی و عملیاتی هلال احمر در زيرزمين ادامه دارد.