مریم کریم‌بیگی به اتهام دیدار با «ابی» به سه سال و هفت ماه زندان محکوم شد

Screen Shot 2022-08-01 at 4.23.55 PM

وکیل مدافع مریم کریم بیگی، خواهر مصطفی از کشته‌شدگان اعتراض‌های ۸۸، می‌گوید حکم سه سال حبس موکلش به اتهام «تبانی با اِبی»، خواننده ایرانی بوده است.

مریم کریم‌بیگی که از اسفند پارسال چند دور بازجویی شده بود، نهایتا روز ۲۴ خرداد امسال با یورش نیروهای امنیتی به منزلش بازداشت شد.

امیر رئیسیان، وکیل مدافع خانم کریم‌بیگی، روز دوشنبه ۱۰ مرداد درباره جزئیات برگزاری دادگاه موکلش به سایت «مدارا» گفت: مطابق حکم اخیر شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی تهران، موکل من برای اتهام «اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت ملی» به سه سال و هفت ماه حبس، برای ارتکاب «جرم تبلیغ علیه نظام» به یک‌سال حبس و بابت اتهام «نگهداری مشروبات الکلی» هم به یک‌سال حبس به علاوه جزای نقدی و ۷۴ ضربه شلاق تعزیری محکوم شد.

او گفت: بر اساس قانون، صرفاً مجازات شدید قابل اجرا خواهد بود؛ یعنی سه سال و هفت ماه حبس تعزیری.

آقای رئیسیان افزود: در بخشی از این حکم، به «همنشینی با آوازخوان خارج‌نشین که در نظر ایرانیانِ میهن‌دوست شخصی خائن است»، اشاره شده اما نامی از او برده نشده است.

وکیل مریم کریم‌بیگی با اشاره به همین موضوع و در پاسخ به این سوال که این خواننده خارج نشین چه کسی است، گفت: ابراهیم حامدی(ابی). موکل بنده سال‌ها پیش در توئیتی ابراز علاقه کرده بود که در کنسرت ایشان باشد، این خواننده نیز بدون هیچ مقدمه و هماهنگی قبلی برای ایشان بلیط کنسرت ارسال کرده بود و موکل به دعوت این هنرمند همراه مادرشان برای کنسرت به ترکیه سفر کرده بود و در حاشیه کنسرت و پشت صحنه عکس یادگاری با ایشان گرفته بود. منظور دادگاه از همنشینی با «آواز خوان» همین است