معترضان در تهران، اصفهان و سنندج بار دیگر شبانگاه به خیابان آمدند

03

مناطق مختلف شهر تهران و همچنین شهرهای اصفهان، قزوین، بندرعباس، سنندج و شامگاه یک‌شنبه شاهد تظاهرات مردمی در اعتراض به اعدام محمد حسینی و محمدمهدی کرمی و به مناسب سومین سالگرد کشته‌شدن ۱۷۶ سرنشین پرواز پی‌اس۷۵۲ با شلیک موشک‌های سپاه پاسداران بودند.

در خیابان ستارخان تهران با وجود جو شدید امنیتی، جمعیت گسترده‌ای از معترضان شامگاه یک‌شنبه تظاهرات ضد حکومتی برپا کردند. معترضان در ستارخان شعارهایی چون «مرگ بر دیکتاتور» و «هر یه نفر کشته شه، هزار نفر پشته شه» سردادند.

نیروهای امنیتی چندین بار با یورش و تیراندازی به سوی معترضان درصدد سرکوب اعتراضات خیابان ستارخان برآمدند با این حال معترضان بار دیگر موفق به شکل دادن تجمع و سردادن شعارهای ضد حکومتی شدند.

جمعی از مردم شهرک اکباتان که در چندین هفته گذشته ده‌ها نفر از ساکنان آن بازداشت شده‌اند، باردیگر یک‌شنبه شب با برپایی تجمع، به سردادن شعارهایی چون «قسم به سربداران، ایستاده‌ایم تا پایان»، «مرگ بر دیکتاتور»، «از زاهدان تا تهران، جانم فدای ایران» و «اکباتان بیدار است، از ذلت بیزار است» سردادند.

در منطقه صادقیه در غرب تهران هم معترضان با برپایی تظاهرات خیابانی اقدام به سردادن شعارهای ضد حکومتی و شعار «مرگ بر دیکتاتور» کردند. نیروهای امنیتی و یگان‌ویژه در صادقیه به معترضان یورش برده و تعدادی را مورد ضرب و جرح قرار دادند.