معترضان در شهرهای مختلف به خیابان آمدند؛ راهپیمایی اعتراضی در نازی‌آباد تهران

Screen Shot 2022-10-07 at 11.14.32 AM

تجمع معترضان در شامگاه شنبه ۱۶ مهرماه در خیابان «درختی» کرج.

معترضان شامگاه شنبه ۱۶ مهرماه در بسیاری از شهرهای ایران به خیابان‌ها آمدند و دانشگاه‌ها در سراسر کشور شاهد تجمع‌های اعتراضی بود. درحالی اعتراضات به جانباختن مهسا (ژینا) امینی در بازداشت گشت ارشاد٬ وارد چهارمین هفته خود می‌شود که ناظران می‌گویند «نشانه‌ای دال بر کاهش خشم عمومی» در دست نیست.

تصاویر ویدئویی از محله نازی آباد نشان می‌دهد که جمعیت «زیادی» در خیابان حضور دارند و شعار می‌دهند «امسال سال خونه سد علی سرنگونه».

خبرگزاری دولتی ایرنا نیز پیشتر در همین روز در گزارشی اذعان کرد که ده‌ها نقطه تهران شاهد برگزاری تجمع اعتراضی بوده است.

ویدئویی از راهپیمایی اعتراضی شامگاه شنبه ۱۶ مهر منتشر شده که گفته می‌شود محله نازی آباد در جنوب تهران است. فردی در این ویدئو می‌گوید «کل نازی آباد دست مردم است.»

 

در یکی دیگر از این ویدئوها، نیروهای پلیس در کنار تظاهر کنندگان در حال حرکت هستند. در این ویدئو صدای معترضان شنیده می‌شود: توپ، تانک٬ فشفه، آخوند باید گم بشه.».

 

ویدئویی از اعتراضات شامگاه شنبه ۱۶ مهر در شهرک ولی عصر یافت آباد تهران.

 

حضور معترضان در خیابان های مهاباد، شامگاه شنبه ۱۶ مهر.

 

تظاهرات اعتراضی شامگاه شنبه در نازی آباد در تهران

 

خبرگزاری رسمی دولت، ایرنا، می‌گوید، ده‌ها نقطه تهران و بسیاری از شهرهای ایران روز شنبه شاهد تظاهرات اعتراضی شهروندان بوده است.

ایرنا در این گزارش به برگزاری ده‌ها تجمع در نقاط مختلف از شهر تهران به «شیوه‌ای مشابه» اشاره کرد و گفته است، معترضان در گروه‌های کوچک ضمن سر دادن «شعارهای ساختارشکنانه»، دست به اعتراض زده‌اند.

طبق این گزارش،‌ این تجمع‌ها در بازار تهران در محدوده ناصرخسرو، در بلوار فرحزادی در شهرک غرب، مترو شریف، لاله‌زار، خیابان ملت، خیابان انقلاب و چند نقطه دیگر برگزار شده که با «مداخله نیروهای پلیس» تجمعات پراکنده شد.

ایرنا همچنین می‌گوید در برخی شهرهای استان کردستان از جمله سنندج مرکز استان، بوکان و سقز تجمع اعتراضی برگزار شده است.

ایرنا همچنین از پرتاب کوکتل مولوتف به «مسجد جامع» سلماس،به یک حوزه بسیج در تهران، مخابرات خاورشهر تهران، دفتر امام جمعه شهرستان بهمئی و یک حوزه علمیه در گرگان خبر داده است.

اعتراضات در دانشگاه‌ها

ایرنا همچنین می‌گوید در دانشگاه فنی اراک ، دانشگاه آزاد زنجان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، دانشگاه دخترانه امام رضا ، دانشگاه‌های آزاد و فردوسی مشهد ، دانشگاه خلیج فارس بوشهر، دانشگاه گیلان، دانشگاه یزد، دانشگاه صنعتی خمینی‌شهر اصفهان، دانشگاه خوارزمی کرج، دانشکده داروسازی علوم پزشکی شیراز، دانشگاه صنعتی همدان، دانشگاه علوم پزشکی شاهرود، دانشکده هنر سمنان، جهاد دانشگاهی اصفهان، دانشگاه ایلام و دانشگاه الزهرای کرمان تجمع‌هایی در روز شنبه برگزار شده است.

گزارش‌ها حاکی است که شامگاه شنبه ۱۶ مهرماه ده‌ها تجمع اعتراضی در نقاط مختلف تهران برگزار شده است. در یکی از این تجمع‌ها در نازی آباد در جنوب تهران، معترضان شعار می‌دهند: «مرگ بر دیکتاتور».

 

 

معترضان شامگاه شنبه ۱۶ مهرماه در خیابان هاشمی تهران شعار «مجتبی بمیری، رهبری را نبینی» سر دادند.