مقصد محموله‌های طلای روسیه کجاست؛ مسکو چگونه تحریم‌های غرب را دور می‌زند؟

00۳

سوابق گمرک روسیه نشان می‌دهد از زمانی که تحریم‌های غرب، مسیر سنتی صادرات روسیه را قطع کرده، امارات متحده عربی به قطب تجاری کلیدی طلای روسیه تبدیل شده است.

این آمار که حاوی جزییات نزدیک به هزار محموله طلا از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ میلادی تا ۳ مارس امسال است، نام بیش از ۱۰۰ شرکت غیرروسی را نشان می‌دهد که طلای روسیه را وارد کرده‌اند. این تاریخ از زمانی است که بازارهای غرب واردات از مسکو را ممنوع اعلام کرده بودند.

البته طبق گزارش‌های منتشر شده ممکن است این آمار تمام این صادرات در آن دوره را پوشش ندهد. در بسیاری از موارد، این آمار تنها ارسال کنندگان یا معامله گران درگیر در معامله را نشان می‌دهد، نه خریدار نهایی که می‌تواند یک جواهرساز یا سرمایه‌گذار باشد. در این گزارش جزییات برخی از شرکت‌هایی که در این زمینه مشارکت داشته‌اند، آورده شده است.

لندن

طبق سوابق گمرکی، تعداد انگشت شماری از محموله‌های روسیه پس از شروع جنگ اوکراین، اما قبل از شروع ممنوعیت واردات غرب، وارد لندن شده است.

بانک آمریکایی جی‌پی‌مورگان در ماه مارس و آوریل سال گذشته ۷۲.۴ کیلوگرم طلا به ارزش ۴.۵ میلیون دلار محموله طلا از روسیه داشته است، در حالی که شرکت امنیتی سوئدی «لومیس» ۹۷.۴ کیلوگرم به ارزش ۵.۹ میلیون دلار در ماه‌های مارس، می و ژوئن حمل کرده است. هر دو شرکت دارای خزانه‌های فلزات گران‌بها در لندن هستند.

این سوابق گمرکی جی‌پی‌مورگان و برخی از محموله‌های لومیس را به عنوان گیرنده ذکر کرده است

.