مهسا امینی؛ تعداد بیشتری از بازیکنان تیم ملی فوتبال از معترضان حمایت کردند

Screen Shot 2022-09-28 at 10.12.57 AM

به گفته صالح نیکبخت، یکی از وکلای خانواده مهسا امینی، والدین او از عاملان دستگیری دخترشان شکایت کرده‌اند.

آقای نیکبخت گفته در جلسه امروز از سرپرست دادسرای جنایی و بازپرس پرونده خواسته «تحقیقات لازم و دقیق از نحوه بازداشت تا جریان انتقال مهسا به بیمارستان کسرا و ارائه فیلم و عکس همه لحظات بازداشت و ماندن او در پلیس اخلاقی» در اختیار وکلا قرار گیرد.

علیرضا جهانبخش، از بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران، با انتشار متنی در اینستاگرام، از معترضان در ایران حمایت کرد و نوشت که «هیچ رفتار غیرمتعارف و خشونت باری» با معترضان، قابل بخشش نیست.

آقای جهانبخش در ابتدای این متن نوشته که به دلیل قوانین اردوی تیم ملی به شبکه‌های اجتماعی دسترسی نداشته است.

او در ادامه نوشته است: «ما سربازان این مردم هستیم و همیشه ، سمت مردممان می مانیم.»

سردار آزمون، یکی دیگر از ستاره‌های تیم ملی فوتبال ایران نیز از معترضان در ایران حمایت کرد.

علیرضا جهانبخش که فوتبال را از تیم داماش گیلان آغاز کرد، بعد از سه سال حضور در لیگ برتر فوتبال انگلیس، به هلند برگشت و هم‌اکنون بازیکن تیم فاینورد است.

مرتضی پورعلی‌گنجی و علیرضا بیرانوند نیز به جمع بازیکنان تیم ملی پیوستند که در واکنش به اتفاقات اخیر، از معترضان در ایران حمایت کردند.

مرتضی‌ پورعلی‌گنجی در اینستاگرام، در متنی با هشتگ مهسا امینی نوشت: «اتفاقاتی که افتاد واقعا دردناک، غم‌انگيز و ‌باورنکردنی بود و‌ همچنان باورش برامون سخته …»

علیرضا بیرانوند نیز با انتشار عکسی از خودش و علی کریمی که این روزها به دلیل حمایت‌هایش از معترضان با حملات گسترده طرفداران حکومت روبه‌روست، نوشته است: «صدای انبوه مردم، صدای خداست.»

او همچنین خواستار حق دسترسی دائم به پرونده شده است.

اتفاقات اخیر در حالیست که پس از جان باختن مهسا امینی خیابان‌های شهرهای مختلف ایران صحنه تظاهرات ضد حکومتی بوده است که تا به امروز ادامه یافته است.

هفته پیش امجد امینی، پدر مهسا امینی در مصاحبه‌ای اختصاصی با بی‌بی‌سی فارسی گزارش اولیه پزشکی قانونی و هر گونه سابقه بیماری دخترش را رد کرده و آنها را «دروغ» خوانده بود. مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران گفته بود «هیچگونه آثاری از ضرب و جرح در ناحیه سر و صورت و آثار کبودی در اطراف چشم‌ها و شکستگی در قاعده جمجمه مهسا امینی مشاهده نشده است.»