مژگان ایلانلو، مستند ساز بدون دسترسی به وکیلش با اتهاماتی از جمله «تشویق مردم به فساد و فحشا» رو به رو شد

11

کانون فیلمسازان مستقل ایران که به تازگی تشکیل شده است می‌گوید که سه‌شنبه گذشته اولین دادگاه مژگان ایلانلو مستندساز و فعال حقوق زنان در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی افشاری برگزار شده است.

بر اساس گزارش این گروه این دادگاه بدون اطلاع قبلی خانم ایلانلو و خانواده ایشان و به صورت غیرعلنی و بدون حضور وکیل انتخابی او برگزار شده است.

بر اساس این گزارش این فیلمساز با اتهامات «اجتماع و تبانی و ارتکاب جرم بر ضد امنیت داخلی و خارجی، تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی ، تشویق مردم به فساد و فحشا و اخلال در نظم و آسایش عمومی» رو به رو شده است.

در این گزارش آمده که خانم ایلانلو با رد تمامی این اتهامات برگزاری دادگاه را بدون طی مسیر قانونی غیرقانونی خوانده و ابراز مخالفت را حقو قطعی شهروندی خود شمرده و یادآور شده که طی سالهای گذشته به عنوان یک مستندساز و فعال اجتماعی سعی کرده مدافع حقوق تضییع شده زنان و دختران ایران باشد.

مژگان ایلانلو دو ماه است که توسط سازمان اطلاعات سپاه بازداشت شده است.

کانون فیلمسازان مستقل ایران می‌گوید که تلاش‌های تعدادی از سینماگران صاحب نام و سایر اهالی فرهنگ و هنر و همچنین کمیته حقوقی خانه سینما جهت برخورداری ایشان از حقوق قانونی و سپردن وثیقه جهت آزادی موقت تا طی مراحل دادرسی به پرونده ایشان بی‌نتیجه بوده است.