نامه دختر عبدالکریم سروش درباره بازداشت با خشونت و بدرفتاری همسرش در ایران

Screen Shot 2023-01-29 at 11.29.41 AM

ستوده سروش، دختر عبدالکریم سروش که همسرش اواسط آذرماه در تهران بازداشت شده، با انتشار نامه‌ای از بدرفتاری با همسرش علیرضا ارادتی در زمان بازداشت خبر داده و نوشته بازجوها از همسرش خواسته‌اند «مصاحبه کند».

علیرضا ارادتی، دکتر داروساز، روز ۱۷ آذر در محل کارش بازداشت شد.

خانم سروش در نامه‌ای که در کانال خبری امتداد منتشر شده، نوشته: «پنجشنبه ظهر ۱۷ آذر ۱۴۰۱، پنج نفر از ماموران وزارت اطلاعات (واجا) با لگد زدن به درب دفتر محل کار همسرم وارد می‌شوند. از قضای روزگار دختر ۱۸ ساله‌ام که برای کنکور درس می‌خواند آنجا بود، در حضور او با الفاظ رکیک پدرش را کتک می‌زنند، دفتر را تفتیش می‌کنند.»

ستوده سروش نوشته ماموران امنیتی بعد از تفتیش دفتر کار همسرش برای تفتیش به منزل آمده‌اند: «بعد از آن همگی به منزل ما می‌آیند. دخترم را گریان می‌بینم. می‌پرسم چه شده؟ بازجو می‌گوید پدرش را زده‌ایم… بعدا هم بیشتر می‌زنیم! دستور می‌دهند گاوصندوق منزل را باز کنم، از محتویات داخل آن فیلم می‌گیرند. از مدارک خصوصی و غیرخصوصی. نمی‌دانم چه استفاده‌ای می‌خواهند بکنند. یک هارد و سی دی با خود می‌برند که توضیح می‌دهم عکس خصوصی خودم و دو دخترم در آنهاست.»

خانم سروش از ماموران امنیتی نقل کرده که همسرش به خاطر «فعالیت در فضای مجازی» بازداشت و به زندان اوین منتقل شده و نوشته: «در این ۵۰ روز تنها چند بار اجازه دادند همسرم تلفن‌های کوتاهی در حضور بازجو به منزل بزند.»