نخست‌وزیر اسرائیل: حکومت ایران به اندازه ۵۰ کره شمالی خطرناک است

۵

نیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، بار دیگر حکومت ایران را یک تهدید جدی هسته‌ای برای امنیت اسرائیل و ایالات متحده توصیف کرد و درباره توان اتمی حکومت ایران و خواست مقام‌های جمهوری اسلامی هشدار داد. او حکومت ایران را با نظام کره شمالی مقایسه کرد و گفت ایران به‌اندازه ۵۰ کره شمالی خطرناک است.

شبکه خبری آی-۲۴ اسرائیل، روز پنجشنبه چهارم ماه مه (۱۴ اردیبهشت‌ماه) در گزارشی به‌نقل از نتانیاهو نوشت: حکومت ایران تنها یک «قلدر» منطقه‌ای نیست. بلکه یک نیروی ایدئولوژیک خطرناک است که اسرائیل را «شیطان کوچک» می‌داند و ایالات متحده را «شیطان بزرگ» خطاب می‌کند.

نخست‌وزیر اسرائیل روز پنجشنبه در دیدار با هیئتی از نمایندگان کنگره آمریکا در اورشلیم گفت: «اگر مقام‌های جمهوری اسلامی قادر بودند که با باج‌خواهی هسته‌ای، یکایک شهرهای آمریکا را تهدید کنند، آن‌گاه مسیر تاریخ تغییر می‌کرد.»

گفته‌های روز پنجشنبه نخست‌وزیر اسرائیل با گروهی از نمایندگان مجلس آمریکا از هر دو حزب، تنها ساعتی بعد از آن منتشر شد که یوآو گالانت، وزیر دفاع کابینه نتانیاهو، در دیدار با همتای یونانی خود از پیشرفت چشمگیر در برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی خبر داد.

به‌گفته وزیر دفاع اسرائیل، برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی در حال حاضر به اندازه‌ای پیشرفت کرده است که برای ساخت پنج سلاح هسته‌ای، اورانیوم غنی‌شده کافی در اختیار دارد.

وزیر دفاع اسرائیل در بخش دیگری از صحبت‌های روز پنجشنبه‌اش خطاب به همتای یونانی‌اش گفت: «اشتباه نکنید! حکومت ایران با داشتن یک بمب هسته‌ای راضی نخواهد شد.»

به‌گفته گالانت، حجم اورانیومی که حکومت ایران در مراکز غنی‌سازی خود به‌کار گرفته است نشان می‌دهد جمهوری اسلامی قصد دارد پنج سلاح هسته‌ای بسازد و نه یکی.

 

به‌گزارش رسانه‌‌های اسرائیلی، علاوه بر برنامه هسته‌ای حکومت ایران، سیاست‌های منطقه‌ای و فعالیت‌های تروریستی عوامل جمهوری اسلامی نیز در محور گفت‌وگوهای روز پنجشنبه وزرای دفاع اسرائیل و یونان قرار داشت.

وزیر دفاع اسرائیل در بخش دیگری از صحبت‌های روز پنجشنبه‌اش در آتن، ضمن اشاره به دستگیری اخیر دو تن از عوامل وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در یونان، جمهوری اسلامی را متهم کرد که یک «کارزار جهانی ترور» به‌راه انداخته است.

در فروردین‌ماه گذشته، پلیس یونان اعلام کرد دو شهروند پاکستان را به اتهام طراحی عملیات تروریستی علیه شهروندان اسرائیل بازداشت کرده است. پیشتر یک مقام ارشد امنیتی اسرائيل، به روزنامه تایمز اسرائیل گفته بود که یکی از افراد بازداشت‌شده در یونان، به‌نام محمدمحسن رضا، ساکن شهر قم است و با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همکاری دارد.

به‌گفته وزیر دفاع اسرائیل، رهبری «کارزار ترور» حکومت ایران با  شخص علی خامنه‌ای، رهبر نظام جمهوری اسلامی، است.

وزیر دفاع اسرائیل، در ادامه صحبت‌هایش ضمن اشاره به درگیری‌های اخیر ارتش اسرائیل با نیروهای حماس در نوار غزه گفت برنامه و توان هسته‌ای حکومت ایران می‌‌‌تواند منطقه را به آتش بکشد.

از زمان روی کار آمدن دولت جدید نتانیاهو، اسرائیل تلاش کرده است تا یک کارزار جهانی فرامنطقه‌ای علیه فعالیت‌های هسته‌ای و موشکی جمهوری اسلامی به راه اندازد.

در طول این مدت، مقام‌های مختلف دولت اسرائيل، از جمله گالانت و  الی کوهن، وزیر خارجه، در دیدارهایش با مقام‌های مختلف کشورهای جهان، برنامه هسته‌ای و فعالیت‌های منطقه‌ای جمهوری اسلامی را در محور گفت‌وگوها قرار داده‌اند.