نماینده جمهوری اسلامی در استرالیا در چند نوبت به وزارت خارجه استرالیا احضار شده است

10

رسانه‌های استرالیا به نقل از منابع وزارت خارجه این کشور گفته‌اند که کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران در سه نوبت به این وزارتخانه احضار شده است.

به گفته یکی از مقامات ارشد وزارتخارجه استرالیا، کاردار سفارت ایران به منظور دریافت «شدیداللحن‌ترین اعتراض» در مورد نحوه برخورد با اعتراضات و نقض حقوق و آزادی‌های اساسی در ایران در سه نوبت احضار شد.

او گفت: «متاسفانه حکومت ایران از هیچ نظر مخالفی چه در داخل و چه در خارج خوشش نمی‌آید».

وزارت خارجه استرالیا کاردار سفارت ایران را دیروز، در واکنش به اطلاعیه روز گذشته وزارتخارجه ایران احضار کرد تا بر مسئولیت دولت این کشور در حفظ امنیت شهروندان ایرانی در استرالیا تاکید کند.

روز گذشته، وزارت خارجه ایران به ایرانیان توصیه کرد از سفر به استرالیا خودداری ورزند و از جمله دلایل آن را احتمال ارعاب و آسیب به آنان ذکر کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، پس از صدور این اطلاعیه، دولت استرالیا دستور داد تا در مورد احتمال ارعاب شهروندان ایرانی تحقیقات شود و از شهروندان ایرانی خواسته شده تا در صورت مواجهه با اینگونه موارد، آنها را به پلیس گزارش دهند.

امروز گروهی از ایرانیان مقیم استرالیا با تجمع در برابر سفارت ایران در کانبرا، از دولت خواستند سفارت جمهوری اسلامی را تعطیل کند.

انتظار می‌رود دولت استرالیا به زودی بسته تحریمی علیه ایران را به خاطر نقض حقوق بشر اعلام کند اما مقامات دولتی از اظهار نظر در مورد جزئیات آن خودداری ورزیده‌اند.