نماینده مجلس جمهوری آذربایجان: جمهوری اسلامی از اسلام سوءاستفاده می‌کند

2

یک نماینده مستقل مجلس جمهوری آذربایجان با انتقاد از حکومت ایران گفت که جمهوری اسلامی از اسلام تنها برای اهداف سیاسی و ایدئولوژیک استفاده می‌کند.

بهروز محرم‌اف، نماینده مجلس از منطقه بیله‌سوار و عضو کانون وکلای ‌جمهوری آذربایجان، در گفت‌وگو با رسانه‌های محلی این کشور گفت: «اسلام و ارزش‌هایش برای حکومت ایران عموما تنها استفاده سیاسی و ایدئولوژیک دارند.»

جمهوری اسلامی در میانه خیزش مردمی اخیر، تحرکاتی را در منطقه آغاز کرده است. این حکومت در روزهای ابتدای اعتراض‌های مردمی در ایران به اقلیم کردستان عراق با راکت و پهپاد حمله کرد و در روزهای اخیر در مرزهای خود با جمهوری آذربایجان تحرکاتی داشته است. محرم‌اف معتقد است که این حرکات ایران در راستای حسن همجواری نیست.

محرم‌اف با اشاره به «همکاری راهبردی» باکو با ترکیه، تاکید کرد که این کشور می‌تواند با تمام تهدیدها مقابله کند. او افزود: «تقریبا تمام جهان ایران را تحریم کرده و این کشور باید واقعیت را بپذیرد و این تنها کورسوی امید خود را از دست ندهد. اگر ایران توان، انرژی و منابعی را که برای مانورهای بی‌معنی‌ با اهداف شرورانه‌ هزینه می‌‌کند، برای مشکلات داخلی خود صرف کند، این بیش از همه به نفع خود ایران خواهد بود.»

این نماینده مجلس جمهوری آذربایجان، جمهوری اسلامی را متهم کرد که از اسلام استفاده ابزاری می‌کند و گفت: «۳۰ سال است به ارمنستان تسلیحات و مهمات می‌دهند تا بناها، مساجد و گورستان‌های اسلامی را نابود کنند و به آنانی که در مساجد خوک نگه می‌دارند، هرگونه کمکی می‌کنند. این اسلام نیست. امروز مردم خود ایران هم فهمیده‌اند که اسلام و ارزش‌هایش برای حکومت ایران عموما تنها مورد استفاده برای اهداف سیاسی و ایدئولوژیک است. امروز خیابان‌های ایران در حرکت‌اند و مردم مبارز ایران برخاسته‌اند تا این حقیقت را به حکومت آخوندها گوشزد کنند.»‌