هشدار مجاهدین خلق درباره انتقال «بخشی از هارد و کیس‌ها» سازمان از آلبانی به ایران: واشنگتن و تیرانا باید پاسخگو باشند

2

ساعاتی پس از آن که سپهر خلجی، رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت جمهوری اسلامی ایران، در توییتی بدون نام بردن از سازمان مجاهدین نوشت که «بخشی از هارد و کیس‌ها رسید، مشغول بازیابی اطلاعات» هستیم، مجاهدین خلق خواستار پاسخگویی آمریکا و آلبانی در این باره شد. مجاهدین خلق در بیانیه خود «نسبت به هرگونه همدستی» با حکومت ایران و «دستگیری، شکنجه و اعدام خانواده‌ها، زندانیان» هشدار داده است.

روز ۳۰ خرداد صدها پلیس آلبانی با یورش به «کمپ اشرف ۳» محل استقرار بیش از ۲۵۰۰ عضو سازمان مجاهدین خلق، شماری از وسایل الکترونیک و لپ‌تاپ‌های سازمان مجاهدین را ضبط کردند.

نزدیک به دو هفته پس از این رویداد، سپهر خلجی در توییتی که نورنیوز، فارس و شمار دیگری از رسانه‌های نزدیک به حکومت آن را بازتاب دادند، نوشت که «بخشی از هارد و کیس‌ها رسید، مشغول بازیابی اطلاعات، شناسایی رابطان و هسته های تخریب و نقاط کور هستند. نتایج تا الان امیدوار کننده است.»

اکنون مجاهدین در واکنش به این اظهارات با انتشار بیانیه‌ای نوشت اگر این خبر «صحت» داشته باشد «به دستگیری و شکنجه و اعدام خانواده‌ها، زندانیانیان سیاسی و هواداران مجاهدین و مقاومت ایران در سراسر کشور» منجر خواهد شد و تاکید کرده که در این صورت «طبعا مسئولیت دولت آمریکا و دولت آلبانی غیر قابل انکار است».