واکنش نماینده مجلس ایران به نمایش «فیلم‌های مستهجن» در مدارس دخترانه و انتقاد از تحمیل حجاب اجباری

7

شیوا قاسمی پور، نماینده مجلس ایران درمورد انتشار اخباری درباره «نمایش فیلم‌های مستهجن» در برخی از مدارس گفته است اگر این اخبار درست باشد «برای کسی که چنین شرایطی را فراهم کرده متاسف است.»

خانم قاسمی‌پور وعده پیگیری ماجرا را داده و خواستار ارائه مستندات در این مورد شده است.

این نماینده مجلس همچنین نمایش چنین تصاویری به دانش آموزان را نگران کننده، خوانده و گفته که با «نمایش فیلم و کلیپ‌هایی که ذهن نوجوانان ما را درگیر کند،‌ مخالفم.»

چند روز پیش گزارشی در وبسایت «ایران وایر» منتشر شد که در آن گفته شد ماموران امنیتی با پخش فیلم‌هایی با محتوای جنسی و نامتناسب با سن دانش آموزان دختر، قصد داشتند آن‌ها را از دست زدن به اعتراض بترسانند.

در جریان اعتراضات «زن، زندگی، آزادی» دانش آموزان دختر حضوری فعال داشته‌اند.

مطالب پیشنهادی
  • مسمومیت دختران دانش‌آموز

در این گزارش گفته شده بود که «ماموران امنیتی جمهوری اسلامی در چند مدرسه دخترانه در «تهران، ماهشهر، اصفهان و اسلام‌شهر» برای دانش‌آموزان «فیلم های مستهجن» پخش کرده اند که این اقدام با «مجوز وزرات آموزش و پرورش» بوده است.

خبر انتشار «نمایش فیلم‌های مستهجن» در مدارس دخترانه همزمان با مسمومیت‌های گسترده دانش آموزان دختردر مدارس چندین شهر مختلف کشور منتشر شد.

این مسمومیت‌های زنجیره‌ای که از چهار ماه پیش در قم آغاز و سپس به شهرهای مختلف کشیده شد، کماکان ادامه دارد و واکنش‌های گسترده‌ای در داخل و خارج کشور به همراه داشته است.

در تازه ترین مورد، خبرگزاری ایرنا امروز (شنبه ۲۰ اسفند)‌ از مسمومیت در مدرسه دخترانه‌ای در آبادان خبر داده است. بنا به این گزارش ۱۶ نفر از دانش‌آموزان در بیمارستان تحت درمان قرار گرفتند و بقیه مرخص شدند.

از اوایل آذرماه، صدها دانش‌آموز و دانشجوی عمدتا دختر با عوارضی از جمله مشکلات تنفسی، تپش قلب و بی‌حسی به بیمارستان منتقل شدند. تاکنون اظهارنظر های متناقضی از سوی مقامات جمهوری اسلامی در مورد منشا ءاین مسمومیت‌ها عنوان شده است.

حجاب اجباری

منبع تصویر، SOCIAL MEDIA

شیوا قاسمی پورهمچنین در مورد تحمیل حجاب اجباری هم گفته که آن را «ناشایست» می‌داند.

او گفته اگر «بخواهیم به زور حجاب را به کسی تحمیل کنیم، به شخصه فکر می‌کنم این کار یک کار ناشایست است، به ویژه اینکه اگر چنین اتفاقی در مدارس رخ دهد.»

در پی کشته شدن مهسا (ژینا) امینی دختر کرد ایرانی ۲۲ ساله تحت بازداشت گشت ارشاد، اعتراضات وسیعی در مخالفت با حجاب اجباری در ایران رخ داد و معترضان خواستار سرنگونی حکومت شدند.

سرکوب اعتراضات شهروندان ایرانی از سوی حکومت تاکنون به کشته شدن چند صد نفر از جمله زنان و دختران ایران منجر شده است. شمار گسترده‌ای از زنان و دختران ایرانی هم از سوی ماموران امنیتی بازداشت و زندانی شدند.