وزیر خارجه ایران از «توافق» اولیه با واشنگتن بر سر تبادل زندانیان خبر داد؛ آمریکا: دروغ ظالمانه‌ای‌ است

100

در حالیکه حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران، روز یکشنبه در گفتگو با «صدا و سیما» از توافق اولیه ایران و آمریکا برای تبادل زندانیان خبر داد،آمریکا این اظهارات را «دروغی ظالمانه‌» خواند.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، به بی بی سی فارسی گفت: «اظهارات مقامات ایران در مورد رسیدن به توافق بر سر مبادله زندانیان دو کشور، دروغی بشدت ظالمانه است که فقط درد و رنج خانواده این زندانیان را تشدید می‌کند». ند پرایس همچنین گفته «آمریکا بدون وقفه در تلاش است زمینه آزادی سه شهروندش را فراهم کند که ناعادلانه در ایران زندانی‌اند‌ و تا زمانی که آن‌ها را به آغوش خانواده‌هایشان برنگرداند، دست از تلاش برنخواهد داشت.»

آمریکا آبان ماه امسال اظهارات دیگر آقای امیرعبداللهیان مبنی بر «ارسال پیام از سوی واشنگتن برای ایران درباره احیای برجام» را تکذیب کرده بود.

ساعتی پیش وزیر امور خارجه ایران در مصاحبه‌ای با شبکه خبر گفت که «ما در موضع تبادل زندانیان موجود بین ایران و آمریکا به یک توافقی در روزهای اخیر دست پیدا کرده‌ایم و اگر همه چیز از طرف آمریکایی‌ خوب پیش برود فکر می‌کنم در کوتاه مدت شاهد تبادل زندانیان هم خواهیم بود».