وزیر کشور: براندازی جمهوری اسلامی، ابلهانه است

Screen Shot 2022-10-11 at 11.27.47 AM

وزیر کشور دولت سیزدهم مدعی شد که جمهوری اسلامی «در اوج قدرت» است و براندازی حکومت، «یک فکر ابلهانه و یا از سر نادانی» است.

این اظهارات احمد وحیدی پس از آن مطرح می‌شود که در جریان اعتراضات به مرگ مهسا امینی در بازداشت گشت ارشاد، معترضان در شهرهای مختلف ایران بارها شعار دادند که «جمهوری اسلامی نمی‌خوایم نمی‌خوایم». از سوی دیگر درخواست برای سرنگونی جمهوری اسلامی پررنگ‌تر از همیشه شده است.

وزیر کشور که به کردستان سفر کرده است، همچنین مدعی شد که نیروی انتظامی در اعتراضات، با «چهار نفر جوان که گول ضدانقلاب» را خورده، «به آرامی» برخورد می‌کند، «اما اگر از حد بگذرد، باید جدی برخورد کرد».

او در حالی مدعی برخورد «آرام» با اعتراضات اخیر شده است که به گفته سازمان‌های حقوق بشری، تاکنون کشته شدن دست‌کم ۱۸۵ نفر از معترضان تایید شده که حدود ۲۰ نفر از آن‌ها کودک بوده‌اند.

نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی حتی برخی دانش‌آموزان را بازداشت کرده‌اند و می‌گویند که آن‌ها را برای «اصلاح و تربیت» نزد «کارشناسان روان‌شناسی» فرستاده‌اند.

احمد وحیدی در بخش دیگری از اظهاراتش گفته که «برخی از جوانان به‌دلیل تبلیغات فراوان و احساسی فریب خورده‌اند، آن‌ها چنان فضاهای دروغین و توهم‌سازی درست می‌کنند که طرف بدیهیات را نمی‌بیند».

وی با وجود حضور پرشمار زنان در میان معترضان و نقش پررنگ آن‌ها در اعتراض‌های خیابانی، گفته که غرب و «دشمنان» تلاش می‌کنند ذهن زنان ما را به «سمت انحرافات سوق دهند».