پاپ فرانسیس: سکس یکی از چیزهای زیبایی است که خداوند به انسان عطا کرده است

0

پاپ فرانسیس در فیلم مستندی که روز چهارشنبه منتشر شد، ارتباط جنسی را به عنوان یک «موهبت» ستوده و گفته است «یکی از چیزهای زیبایی است خداوند به انسان عطا کرده است.»

اظهارات پاپ ۸۶ ساله در یک فیلم مستند شبکه دیزنی با عنوان «پاپ پاسخ می‌دهد» پخش شده که حاوی دیداری است که سال گذشته در رم با ۱۰ نفر در سنین اوایل بیست سالگی داشت.

رهبر معنوی ۱.۳ میلیارد کاتولیک جهان در این فیلم به سئوالات چالشی و صریح این ده جوان اسپانیایی زبان از کشورهای مختلف پاسخ می‌دهد.

در این مستند جوانان حاضر به طرح سئوالات و بیان نظرات و تجربه‌های خود می‌پردازند.

مطالبی که در این نشست چهارساعته مطرح می‌شود گستره‌ای از موضوعات مختلف از مهاجرت و نژادپرستی تا سلامت روان و حقوق دگرباشان جنسی، پورنوگرافی و خودارضایی را در بر می‌گیرد.

در فیلم مستند «گفتگو با پاپ» که روز چهارشنبه در پلتفرم استریم دیزنی پلاس منتشر شد، پاپ فرانسیس از پاسخ دادن به سئوالات و طرح موضوعات مختلف ابایی ندارد.

ملاقات کنندگان او جوانانی ۲۰ تا ۲۵ ساله هستند که بعضی کاتولیک، بعضی بی‌دین، بعضی مسلمان و همه از پیشینه‌های متفاوت هستند.

یکی از آنان از او می‌پرسد: “نظر شما در مورد مومنان کلیسارو یا کشیش‌هایی که خصومت و نفرت و جدایی را ترویج می‌کنند و آیات کتاب مقدس را برای اثبات سخنان خود به کار می‌گیرند چیست؟»

پاپ فرانسیس پاسخ می‌دهد که «از نظر من، اینها افرادی هستند که برای منافع شخصی در میان مومنان نفوذ کرده‌اند و از دین برای پیشبرد منافع شخصی و تبلیغ تنگ‌نظری و تعصبات خود سوء استفاده می‌کنند.»

پاپ

منبع تصویر، GETTY IMAGES

توضیح تصویر، در طول هفته مقدس پاپ با گروه‌های مختلف مردم در رم دیدن کرد

پاپ در مورد اقلیت‌های جنسی می‌گوید که «تمام انسان‌ها به مثابه فرزندان خدا هستند و او هیچ کسی را طرد نمی‌کند» و می‌افزاید: «من حق ندارم کسی را از کلیسا بیرون‌کنم، وظیفه من استقبال و جذب همه است.»

این فیلم در هفته مقدس عید پاک است منتشر شده که مهم‌ترین رویداد در تقویم دینی مسیحیان است در حالیکه پاپ به دلیل ابتلای به برونشیت سه شب در بیمارستان بستری بوده است.

او در این فیلم می‌گویند به این دلیل اکثر کسانی که انتخاب شدند از آمریکایی جنوبی هستند که آنان سئوالات جالبی داشتند. پیش از انتخاب برای این نشست، در مورد سئوالاتی که افراد در ذهن داشتند با آنها مصاحبه شده بود اما به آنها نگفته بودند که قرار است این موضوعات را در گفتگو با پاپ عنوان کنند.

این مستند که در ماه ژوئن ۲۰۲۲ در محله کارگری پیگنتو فیلمبرداری شد، با صحنه‌هایی کمتر دیده شده از پاپ آغاز می‌شود که پشت میزش در سانتاماریا، اقامتگاهش قهوه می‌خورد.

این فیلم شامل سکانس‌های عجیبی است، مانند صحنه‌ای که یک زن جوان تمام جزئیات شغل خود را که تهیه و انتشار فیلم‌های پورنوگرافیک آنلاین است برای پاپ شرح می‌دهد و می‌گوید این شغل به او فرصت بیشتری می‌دهد تا با دختر کوچکش بگذراند.

در سوالی درباره نقش زنان در کلیسا، زن جوان دیگری از پاپ می‌پرسد: «چه چیزی مانع از آن است که یک زن به مقام شما انتخاب شود؟»

پاسخ پاپ جنبه کلامی دارد.

از پاپ فرانسیس حتی سئوال می‌شود که آیا هرگز احساس کرده که مایل است با زنان رابطه داشته باشد؟ او پاسخ می‌دهد که «قبل از ورود به دوره کشیشی، چنین رابطه‌ای داشتم اما بعدا تجرد را انتخاب کردم.»

پاپ در پاسخ به سوالی در مورد اپلیکیشن دوستیابی تیندر اذعان می‌کند که با این اپلیکشن آشنایی ندارد اما می‌گوید: «جالب است چون جوانان مشتاق ملاقات با هم هستند و این چیز خوبی است.»

او در این مورد که برای پاپ حقوقی در نظر گرفته نشده، به گروه می‌گوید: «این موضوع مرا نگران نمی‌کند چون غذای من مجانی است.»