پنتاگون: تا کنون ۵۱۰ گزارش‌ درباره مشاهده اشیاء پرنده ناشناس جمع‌آوری شده است

10

ایالات متحده تا کنون ۵۱۰ گزارش دربارۀ مشاهده اشیاء پرنده ناشناس جمع‌آوری کرده که عمدتا نیز در حریم‌های هوایی حساس نظامی دیده شده‌اند.

این خبری بود که دولت این کشور در روز پنج‌شنبه منتشر کرد و در ادامه افزود که اگرچه هنوز هیچ مدرکی مبنی بر وجود موجودات فرازمینی به دست نیامده، اما پرواز این اشیاء همچنان یک تهدید محسوب می‌شود.

جمع آوری این گزارش‌ها پس از آن ممکن شد که سال گذشته، پنتاگون دفتری برای مطالعه «همه پدیده‌های ناشناس» باز کرد که بطور ویژه روی دریافت چنین گزارش‌هایی و تجزیه و تحلیل آنها متمرکز است.

اخبار مربوط به مشاهده اشیاء پرندۀ ناشناس عمدتا از سوی خلبانان نظامی گزارش شده‌اند و در حال حاضر این دفتر برای ارزیابی بیشتر این حوادث، مشغول همکاری با سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا است.

از آنجا که این اشیاء پرنده عمدتا در حریم‌های هوایی حساس و تحت کنترل دیده شدند، این نگرانی وجود دارد که آنها در واقع ابزاری متعلق به دشمن برای جمع‌آوری اطلاعات باشند و یا امنیت پرواز هواپیماها را تهدید کنند.

بخش قابل توجهی از این اسناد و گزارش‌ها همچنان محرمانه و عمدتا در این باره است که تاکنون چه تعداد شیء ناشناس در نزدیکی نیروگاههای هسته‌ای یا مراکز ذخیره سلاح‌های هسته‌ای دیده شدند.

در اطلاعیه اخیر دولت ایالات متحده همچنین آمده است که طی یکسال گذشته ۳۶۶ گزارش درباره مشاهده اشیاء ناشناس از سوی این دفتر دریافت شده که به همراه ۱۴۴ گزارش قدیمی در این موضوع، در مجموع ۵۱۰ گزارش از سوی دفتر مطالعه «همه پدیده‌های ناشناس» پنتاگون جمع آوری و تجزیه و تحلیل شده است.

اگرچه بررسی این گزارش‌ها درنهایت نشان داده که بسیاری از آنها احتمالا انواع هواپیماهای بدون سرنشین یا اجسامی شبیه بالون بوده‌اند، اما این دفتر همچنان خواستار دریافت هرنوع گزارشی درباره اشیاء ناشناخته است که ممکن است حتی یک فناوری جدید ساخته شده توسط یکی از دشمنان ایالات متحده باشد.

دفتر مطالعه «همه پدیده‌های ناشناس» پنتاگون همچنین گزارش‌های مشاهده هرگونه شیء ناشناسِ در حال حرکت در زیر آب یا در فضا را نیز دریافت و احتمال تهدید بودن آن برای ایالات متحده را بررسی می‌کند.