چند خبر از ایران

03

مود صدیقی پور و عزیز قاسم زاده، سه فعال صنفی ممنوع الملاقات شدند

کانال شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران از ممنوع الملاقات شدن انوش عادلی،‌محمود صدیقی پور و عزیز قاسم زاده از فعالان صنفی معلمان گیلان خبر داده است.

این فعالان صنفی در زندان لاکان رشت در حال گذراندن دوران محکومیت خود هستند.

براساس این گزارش آن‌ها از «روز سه شنبه نوزدهم اردیبهشت ماه، همزمان با تجمع سراسری معلمان در کشور، اجازه تماس تلفنی و ملاقات با خانواده ندارند»

انوش عادلی، محمود صدیقی پور و عزیز قاسم زاده از نوزدهم فروردین ماه سال جاری برای گذراندن دوران محکومیتشان راهی زندان لاکان رشت شدند.

اتهام آن‌ها «تبلیغ علیه نظام» عنوان شده و هر یک به یک سال حبس تعزیری محکوم شده‌اند.

معلم لردگانی به دلیل «سرزدن به خانواده کشته‌شدگان» اعتراضات، از کار خود اخراج شد

به گزارش کانال شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان، محمد سعیدی ابواسحاقی، معلم لردگانی توسط هیات تخلفات اداری چهارمحال و بختیاری اخراج شده است.

به گفته این شورا، اتهامات آقای ابواسحاقی: «سرکشی به خانواده‌های کشته‌شدگان جریان کشته‌سازی و یا اغتشاشگر و حضور در محل دفن برخی از کشته‌شدگان مذکور و اسطوره‌سازی از آن‌ها همسو با مطامع گروه‌های معاند» اعلام شده است.

فضای آموزشی ایران در سال‌های اخیر صحنه اعتراض به سیاست‌های آموزشی و اجتماعی حکومت جمهوری اسلامی ایران بوده است.

معلمان بارها به دستگیری همکارانشان، وضعیت معیشتی نامناسب معلمان شاغل و بازنشسته و همچنین کمبود امکانات آموزشی اعتراض کرده‌اند.

مقامات حکومتی در واکنش به اعتراضات، شماری از معلمان را بازداشت کرده و شمار گسترده‌تری را تحت فشارهای امنیتی قرار داده و تهدید به اخراج کرده‌اند.

هشدار عفو بین‌الملل در مورد خطر اعدام قریب الوقوع شش زندانی عرب ایرانی

‌سازمان عفو بین‌الملل در مورد خطر اعدام قریب‌الوقوع شش زندانی عرب ایرانی هشدار داد. در گزارش این سازمان مدافع حقوق بشر آمده است که علی مجدم، محمدرضا مقدم، عدنان غبیشاوی، سالم موسوی، معین خنفری و حبیب دریس بر پایه «اعترافات اجباری که با شکنجه» از آنها گرفته شده در بهمن ۱۴۰۱ در دادگاهی «ناعادلانه» به اعدام محکوم شده‌اند و دیوان عالی کشور هم حکم آنها را تایید کرده است.