کاخ سفید اعلام کرد نظری درباره حمله منتسب به اسرائیل در ایران ندارد

۱۱

کاخ سفید اعلام کرد هیچ نظری درباره گزارش‌های حمله منتسب به اسرائیل در ایران ندارد. کارین ژان پی‌یر سخنگوی کاخ سفید جمعه در پاسخ به خبرنگاران از اظهارنظر خودداری کرد.

به نوشته رویترز، عدم موضع‌گیری خروج کاخ سفید از رویکردی است که به طور معمول آخرین تحولات در نزاع‌های مرتبط با اسرائیل را دنبال می‌کند.

وزیر خارجه آمریکا نیز که جمعه در جزیره کاپری بود، در پایان نشست سه روزه وزیران خارجه کشورهای گروه صنعتی از هر نوع اظهار نظر در خصوص حمله منسوب به اسرائیل در ایران خودداری کرد.آنتونی بلینکن تنها تأکید کرد که آمریکا در هیچ اقدام تهاجمی مشارکت نکرده است.

وزیر خارجه ایتالیا اما در کاپری گفت اسرائیل «در آخرین لحظه» آمریکا را از قصد خود برای اقدام در ایران آگاه کرد. آقای بلینکن در باره این گفته آنتونیو تاجانی نیز سکوت کرد.

شبکه ۱۲: کابینه جنگ اسرائیل پیشنهادات مبنی بر حمله سنگین به ایران را رد کرده بود

شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل جمعه شب گفت کابینه جنگ این کشور در روزهای گذشته طیف وسیعی از پیشنهادهای وزیران و فرماندهان ارتش را در تلافی حمله نظامی شنبه شب ایران به اسرائیل، بررسی کرد و بسیاری از پیشنهاداتی را که خواهان حملات سنگین و گسترده به منافع حیاتی ایران بود، رد کرد.

گزارش این شبکه افزود، تصمیم‌گیرندگان اصلی (بنیامین نتانیاهو، بنی گانتس و یوآو گالانت) در این مقطع ارسال پیام به ایران را در حمله منتسب به این کشور، کافی دانستند.

شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل تأکید کرد دیدگاه‌های مسئولانی مانند ایتامار بن‌گویر، وزیر امنیت ملی که حمله به تأسیسات حیاتی ایران را توصیه کردند به این دلیل رد شد که تصمیم گیرندگان خواهان گسترش جنگ نیستند و تمرکز بر تحقق اهداف از جنگ جاری در غزه را مأموریت اصلی کشور می‌دانند.

به گفته این شبکه، تصویری که دفتر نخست‌وزیری اسرائیل شامگاه جمعه از بنیامین نتانیاهو منتشر کرد، حاوی این پیام است که نخست‎‌وزیر کاملاً «سنجیده» ‎‌تصمیم گرفته و عمل کرده است.

ایتامار بن‌ گویر، وزیر امنیت ملی حمله کشورش را ناکافی دانسته و از واژه «مترسک» برای توصیف آن استفاده کرده بود.

شبکه ۱۲ گفت بنیامین نتانیاهو در تماس تلفنی با بن گویر به او گفت با این واکنش خود، به اسرائیل لطمه زده اما وزیر امنیت ملی در پاسخ گفته است او به بیان نظرات خود ادامه خواهد داد.