کامالا هریس: سرکوب وحشیانه و انکار حقوق نشان می‌دهد که ایران مناسب حضور در کمیسیون زنان نیست

Screen Shot 2022-11-03 at 10.09.32 AM

معاون رئیس‌جمهوری ایالات متحده همزمان با برگزاری جلسه غیررسمی شورای امنیت درباره اعتراضات در ایران و تلاش‌های جمهوری اسلامی برای سرکوب اعتراضات اخیر ضد‌حکومتی بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: «ایالات متحده، همچنان در کنار زنان شجاع ایران که به صورت مسالمت‌آمیز برای حقوق اساسی و کرامت انسانی خود اعتراض می‌کنند، ایستاده است. همه مردم در ایران باید از حق آزادی بیان و حق تجمع برخوردار باشند و ایران باید به استفاده از خشونت علیه شهروندان خود که صرفاً خواستار آزادی‌های اساسی خود هستند، پایان دهد.»

کامالا هریس در ادامه می‌افزاید: «ایالات متحده، بر این باور است که هر کشوری که به طور سیستماتیک حقوق زنان و دختران را پایمال می‌کند، در هیچ نهاد بین‌المللی یا سازمان ملل متحد که مسئول حمایت از همین حقوق است، نباید نقشی ایفا نماید.»

وی افزود:«مسئولیت کمیسیون زنان سازمان ملل متحد و اعضای آن «ترویج حقوق زنان» و رسیدگی به «مشکلات حوزه حقوق زنان است که نیاز به توجه فوری دارند». ایران با انکار حقوق زنان و سرکوب وحشیانه مردم خود نشان داده است که مناسب خدمت در این کمیسیون نیست.»

خانم هریس در این بیانیه نوشت: «حضور ایران، یکپارچگی عضویت در این کمیسیون و تلاش برای پیشبرد مأموریت این کمیسیون را بی اعتبار می‌کند. به همین دلیل است که امروز ایالات متحده قصد خود را برای همکاری با شرکای خود جهت حذف ایران از کمیسیون وضعیت زنان سازمان ملل متحد اعلام می‌کند.»

معاون رئیس جمهوری ایالات متحده در پایان خطاب به همه معترضان گفت:«ما شما را می بینیم و صدای شما را می شنویم. من نیز مانند مردم سراسر جهان از شجاعت شما الهام گرفته‌ام. ما به پاسخگو کردن مقامات و نهادهای جمهوری اسلامی که مسئول اعمال خشونت علیه معترضان هستند، ادامه خواهیم داد.»