گروه «بلک‌ریوارد» وب‌سایت خبرگزاری فارس، وابسته به سپاه، را هک کرد

Screen Shot 2022-11-25 at 11.58.10 AM

گروه «بلک ریوارد» روز جمعه چهارم آذر اعلام کرد که وب‌سایت خبرگزاری فارس ‌نیوز، وابسته به سپاه پاسداران را هک کرده و به بولتن‌های محرمانه ارسالی این خبرگزاری به دفتر علی خامنه‌ای دست یافته است.

این گروه هکری در پیامی که در صفحه نخست وب‌سایت فارس‌نیوز ظاهر شده، همچنین از حذف نزدیک‌به ۲۵۰ ترابایت دیتا از تمام سرورها و کامپیوترهای این رسانه حکومتی خبر داده است.

بر اساس این اطلاعیه، دیتاهای هک شده شامل بولتن‌های محرمانه ارسالی به نهاد رهبری جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران و همچنین کلیه تماس‌های رکورد شده، اطلاعات پورتال‌های داخلی مربوط به مکالمات اداری و کارتابل‌‌های خبری، آرشیو تصاویر و اسناد مالی این خبرگزاری است.

بلک ریوارد در هفته‌های گذشته ایمیل مدیران و کارمندان شبکه خبری «پرس‌ ‌تی‌وی»، وابسته به «صدا و سیما»ی جمهوری اسلامی را نیز هک کرده و به اطلاعات شخصی آن‌ها نیز دست یافته بود.

این گروه هکری که به گفته خود «بخشی از جامعه هکرهای ایرانی» است و «برای مقابله با رژیم جنایتکار آخوندی و نابودی آن» فعالیت می‌کند، از خبرنگاران پرس‌تی‌وی خواست که «صدای مردم باشند».

پیشتر بلک ریوارد ایمیل‌های کارکنان دانشگاه الزهرا و سازمان پزشکی قانونی را نیز هک کرده و از آنان خواسته بود که با معترضان همصدا شوند.

این گروه وب‌سایت برخی دیگر از دانشگاه‌ها و اداره‌های حکومتی مثل بنیاد مسکن و شرکت توسعه انرژی اتمی را نیز هک کرده است.

همزمان با اعتراضات سراسری در ایران، بلک ریوارد همراه با گروه هکری تپندگان با هک کردن سامانه‌های ارسال پیامک، میلیون‌ها پیام فراخوان برای شرکت در تجمع‌های اعتراضی به مردم ارسال کرده بود.