گزارش کمیسیون پزشکی قانونی در مورد مهسا امینی

2

بر اساس اسنادی که ، در گزارش کمیسیون پزشکی قانونی درباره جان‌باختن مهسا امینی که به امضای ۱۹ متخصص رسیده، کماکان درباره بازه زمانی دستگیری او تا ورودش به ساختمان نیروی انتظامی در خیابان وزرا هیچ اطلاعاتی نیست و شرح علت مرگ نیز مبهم است.

در این گزارش آمده که از لحظه ورود مهسا امینی به ساختمان پلیس امنیت اخلاقی در وزرا تا خروج او با اورژانس، تصاویر ویدئویی ضبط شده وجود دارد و شرح مفصلی از این ساعات نیز نوشته شده است.

اما پیش از این نیز خانواده مهسا امینی گفته بودند به دنبال جزییات اتفاقات در زمان بازداشت و در درون ون نیروی انتظامی هستند.

پیش از این نزدیکان مهسا امینی فاش کردند که دستگیری او با خشونت بسیار همراه بوده است.

اما در گزارش کمیسیون پزشکی قانونی هیچ اشاره‌ای به این خشونت‌ها نشده است.

همچنین هیچ گونه نقل قول یا تحقیقاتی درباره رویدادهای درون ون، در گزارش دیده نمی‌شود.

در این گزارش، به سابقه بیماری تیروئید خانم امینی اشاره شده و در عین حال درباره ارتباط این سابقه و اتفاقی که برای او در درون ساختمان پلیس امنیت اخلاقی رخ داده نیز اطلاعاتی نیامده است.

در عوض در این گزارش تاکید شده که تاخیر در رساندن مهسا امینی به بیمارستان و همچنین فقدان خدمات اورژانسی مورد نیاز او، در مرگش اثر داشته است. علت این تاخیر نیز روشن نیست.

به نوشته کمیسیون پزشکی قانونی، خودروی اورژانس حامل مهسا امینی، بیشتر از نیم ساعت بعد از اینکه او به شکل ناگهانی از هوش رفته از ساختمان پلیس خارج شده است.

این گزارش می‌افزاید که در این مدت او از خدمات درمانی ضروری نیز محروم بوده است.

خانواده خانم امینی می‌گویند که گروهی از پزشکان معتمد آنها که به حکومت وابستگی ندارند باید درباره این پرونده تحقیق انجام بدهند. اما هنوز جمهوری اسلامی با درخواست آنها موافقت نکرده است.