یک نماینده مجلس: از بازجویی معترضان بازداشت‌شده چیز خاصی در نیامد

2

یک نماینده مجلس شورای اسلامی می‌گوید در صحبت‌هایی که بازجوها با بازداشت‌شدگان اعتراضات سراسری اخیر داشتند، «چیز خاصی در نیامد».

لطف‌الله سیاهکلی در گفت‌وگو با سایت خبرآنلاین که روز سه‌شنبه چهارم بهمن منتشر شد، درباره بازداشت‌شدگان مدعی شد که کمتر از ۲۰ درصد از این افراد به خارج از کشور «وابستگی دارند و جاسوس و مزدورهستند».

او به «بیکاری و وضعیت بد مالی» بعضی معترضان اشاره کرد و افزود: «اما برابر آمارها ۸۰ درصد اینها افراد ناراضی هستند».

این نماینده مجلس مدعی شد: «آن‌ها از نظام اسلامی ناراضی نیستند، بلکه از شیوه مدیریت و شرایطی که ما در اقتصاد داریم ناراضی هستند».

سیاهکلی با این حال تاکید کرد که هیچ مسئولی در دستگاه‌های حکومتی و دولتی جمهوری اسلامی «به حرف ما که نماینده مردم هستیم و در مجلس داد و فریاد می‌زنیم، گوش نمی‌کند» و «مردم هم همینطور، مردم ناراحت هستند که کسی حرف‌شان را گوش نمی‌کند».

بر اساس آمارهای سازمان‌های مدنی و حقوق بشری، در جریان اعتراضات پس از جان باختن مهسا امینی در بازداشت گشت ارشاد که ماه‌ها طول کشید، بیش از ۱۵ هزار نفر بازداشت شدند.

مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضائیه جمهوری اسلامی، روز ۲۸ دی‌ماه ادعا کرد که بیش از پنج هزار تن از بازداشت‌شدگان اعتراضات آزاد شده‌اند، اما آمار رسمی در زمینه تعداد کل بازداشتی‌ها ارائه نداد.

اعتراضات که در ابتدا در واکنش به مرگ مهسا امینی آغاز شد، در روزها و هفته‌های به شدت رنگ و بوی سیاسی به خود گرفت و کلیت نظام جمهوری اسلامی و شخص علی خامنه‌ای، رهبر حکومت اسلامی، را نشانه رفت.