مهسا امینی؛ گزارش‌ها از آتش‌زدن «پایگاه بسیج» در مسجد سبزه‌میدان رشت

00

بر اساس گزارش‌ها از رشت، یکی از مراکز بسیج واقع در مسجدی در سبزه‌میدان این شهر آتش گرفته است.

تصاویر نشان می‌دهد که آتش‌سوزی در ساختمان اصلی نیست و محدود به محوطه ساختمان است و ماشین آتش‌نشانی هم در کنار در اصلی پارک شده است.

گیلان پرس با انتشار فیلم آتش‌سوزی نوشته معترضان یا به تعبیر این پایگاه اطلاع‌رسانی «اغتشاشگران»، مسجد «امام موسی کاظم» یا خورگامی را آتش زده‌اند.

روز سه‌شنبه در رشت اعتراض‌ها بسیار گسترده گزارش شد و به گفته شاهدان عینی، معترضان شماری از نیروهای امنیتی و بسیج را فراری دادند و برخی از خودروهای نیروهای امنیتی هم آتش زده شده است.

Social embed from twitter

 

  • برخورد خشن نیروهای امنیتی با معترضان همزمان با گسترش اعتراضات به سراسر ایران

    بر اساس تصاویر منتشر شده از چند شهر از جمله تهران و به خصوص رشت، مردم با نیروهای امنیتی و بسیج درگیر شده و شماری را فراری داده‌اند. اما در عین حال اخبار زیادی هم از دستگیری‌های گسترده و برخورد خشن نیروهای امنیتی منتشر شده است. از جمله فیلمی که نشان می‌دهد نیروهای لباس شخصی به معترضان مستقیما شلیک می‌کنند و نیروهای امنیتی یک جوان را محاصره کرده و کتک می‌زنند و زنی را می‌کشند و روی آسفالت هل می‌دهند.

    تصاویر ممکن است برای برخی آزاردهنده باشد.

    Social embed from instagram

     

  • بندر عباس و کیش هم به اعتراضات پیوستند

    روز سه‌شنبه دامنه اعتراضات به جان باختن مهسا امینی به خلیج فارس کشیده شد. در این ویدیو که از بندرعباس ارسال شده معترضان شعار می‌دهند «می‌جنگیم می‌میریم، ایران رو پس می‌گیریم»، «ایرانی باغیرت، حمایت حمایت» و «می‌کشم می‌کشم، هرآنکه خواهرم کشت»

    تصاویر مشابهی هم اعتراضات مشابهی هم از جزیره کیش دریافت شده است.

    Social embed from instagram

     

  • معترضان در تبریز: «آماده مردنیم، سرباز بابک هستیم»

    در ویدیویی که از اعترض‌ها در تبریز به مرگ مهسا امینی منتشر شده است یک زن روسری‌اش را آتش می‌زند و مردان حاضر در خیابان شعار می‌دهند آماده مردنیم، سرباز بابک هستیم.

    Social embed from instagram