شهر اتاوا بخشی از خیابان مقابل سفارت ایران در کانادا را به نام «مهسا امینی» تغییر می‌دهد

Screen Shot 2023-01-26 at 2.31.44 PM

شورای شهر اتاوا، پایتخت کانادا، تصویب کرد که بخشی از خیابان متکالف در مقابل سفارت جمهوری اسلامی به نام «مهسا امینی» تغییر کند.

بر اساس این مصوبه، شهرداری اتاوا موظف شده است تا پلاکی در امتداد خیابان متکالف، در تقاطع بین سامرست وست و مک‌لارن، به نام مهسا امینی نصب کند.

شورای شهر اتاوا همچنین از مارک ساتکلیف، شهردار، خواسته است تا با ارسال نامه‌ای به جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا، خواستار تشدید تحریم‌ها علیه حکومت جمهوری اسلامی شود تا «زمانی که مردم ایران به آزادی، عدالت و پیاده شدن کامل حقوق بشر ذیل اعلامیه جهانی حقوق بشر سازمان ملل دست یابند».

ترزا کاوانا، عضو شورای شهر اتاوا که این پیشنهاد را ارائه کرده بود، گفت: «قتل مهسا موجی از اعتراضات در ایران و جهان به راه انداخت. کارزار بین‌المللی خواستار زن، زندگی و آزادی شده است- ما ای‌میل‌های متعددی از شهروندان اتاوا دریافت کرده‌ایم که تقاضا کرده‌اند شورای شهر در کنار مردم ایران بایستد».

او افزود: «نصب پلاک مهسا امیتی در مِتکالف که قدم کوچکی در این زمینه است، به کسانی که در ایران از ترس جان‌شان نمی‌توانند حقیقت را بیان کنند صدایی می‌دهد».

در مصوبه شورای شهر اتاوا آمده است که این پلاک به مدت یک‌سال در محل یاد شده نصب خواهد شد.

رسانه‌های کانادایی گزارش داده‌اند که پنج نفر از اعضای شورای شهر علیه این پیشنهاد رای داده بودند. مخالفان استدلال کرده‌اند چون سفارت ایران در کانادا تعطیل است، لذا مخاطبان هدف نمی‌توانند این پلاک را ببینند.

سفارت جمهوری اسلامی ایران بیش از یک دهه است که در پی قطع روابط ایران و کانادا تعطیل شده است.