شعار شبانه «مرگ بر خامنه‌ای» معترضان علیه «جشن حکومتی» در تهران، اصفهان، مشهد و دیگر شهرها

Screen Shot 2023-02-10 at 8.56.08 PM

شعار شبانه «مرگ بر خامنه‌ای» معترضان علیه «جشن حکومتی» در تهران، اصفهان، مشهد و دیگر شهرها

بسیاری از مناطق شهر تهران از جمله نازی‌آباد، اکباتان، امیرآباد، سعادت‌آباد، صادقیه، شهرآرا، باغ فیض، شریعتی، سهروردی، افسریه، پیروزی، تهرانپارس، نارمک، همچنین مناطق گوهردشت، عظیمیه و فردیس کرج، و بخش‌هایی از شهرهای اصفهان، مشهد، گرگان، سنندج، کرمانشاه، بندرعباس، اسلامشهر، نیشابور و بسیاری از شهرهای دیگر ایران شامگاه جمعه شاهد شعارهای شبانه ضد حکومتی و به ویژه طنین‌انداز شدن شعار «مرگ بر خامنه‌ای» و آتش زدن تبلیغات حکومتی در مقابل «برپایی نورافشانی و جشن حکومتی» بودند.

در تهران جمعی از مردم در منطقه امیرآباد و همچنین محدوده میدان انقلاب تهران شامگاه جمعه بیست و یکم بهمن ماه همزمان با نورافشانی حکومتی، اقدام به سردادن شعارهایی چون «مرگ بر جمهوری اسلامی» و «مرگ بر دیکتاتور» کردند.

شهرک اکباتان در غرب تهران نیز صحنه سردادن شعارهای ضد حکومتی بود. معترضان در اکباتان از جمله شعار «مرگ بر دیکتاتور»، «مرگ بر خامنه‌ای» و «مرگ بر جمهوری اعدامی» کردند.

منطقه نازی‌آباد از مناطق قدیمی و پر جمعیت جنوب تهران هم جمعه شب شاهد شعارهای شبانه و ضد حکومتی معترضان از جمله شعار «مرگ بر خامنه‌ای» و «مرگ بر دیکتاتور» بود.

جمعی از مردم نیز شامگاه جمعه در منطقه افسریه و خیابان پیروزی شعارهایی چون «مرگ بر جمهوری اسلامی» و «مرگ بر خامنه‌ای» سردادند.

معترضان همچنین در مناطقی چون سعادت‌آباد، صادقیه، شهر زیبا، شهرآرا، باغ فیض، شریعتی، سهروردی، تهرانپارس، نارمک، و بسیاری از مناطق شهر تهران شامگاه جمعه همزمان با ساعت اعلام شده از سوی دستگاه‌های حکومتی برای سردادن شعار «الله اکبر»، اقدام به سردادن شعارهایی چون «مرگ بر خامنه‌ای»، «مرگ بر جمهوری اسلامی» و «مرگ بر دیکتاتور بچه‌کش» کردند.

اعتراضات شهرهای دیگر

مناطقی از شهر اصفهان نیز شامگاه جمعه صحنه شعارهای شبانه ضد حکومتی بود. معترضان در اصفهان از داخل خانه‌ها و مجتمع‌های مسکونی خود اقدام به سردادن شعارهایی چون «مرگ بر دیکتاتور» و «مرگ بر حکومت بچه‌کش» کردند.

جمعی از معترضان نیز شامگاه جمعه در چند منطقه شهر مشهد اقدام به سردادن شعارهای شبانه از جمله شعار «مرگ بر دیکتاتور» کردند.

در چندین منطقه شهر کرج از جمله گوهردشت، عظیمیه، فردیس نیز جمعی مردم در پاسخ به نورافشانی و پرتاب منور از سوی دستگاه‌های دولتی اقدام به سردادن شعارهایی علیه جمهوری اسلامی از جمله شعار «شعار مرگ بر خامنه‌ای، لعنت بر خمینی»، «مرگ بر خامنه‌ای جلاد» و «مرگ بر دیکتاتور» کردند.

شهر کرمانشاه نیز شامگاه جمعه شاهد شعارهای معترضان از جمله «مرگ بر دیکتاتور» و «مرگ بر خامنه‌ای» بود.

در شهر گرگان نیز در حالی که دستگاه‌های حکومتی اقدام پخش شعارهای حکومتی با بلندگو کردند، جمعی از مردم معترض با سردادن شعارهای ضد حکومتی به آن پاسخ گفتند. معترضان در گرگان در شعارهای شامگاه بیست و یکم بهمن ماه از جمله شعار «زن، زندگی، آزادی»، «مرگ بر دیکتاتور» و «مرگ بر خامنه‌ای» سردادند.

شهر سنندج نیز شامگاه جمعه همزمان با مراسم حکومتی نورافشانی، شاهد اقدام جمعی از مردم این شهر در سردادن شعارهایی چون «مرگ بر خامنه‌ای» کردند.

چند منطقه از شهر بندرعباس از جمله منطقه چهارصد دستگاه این شهر هم جمعه شب صحنه سردادن شعارهای شبانه‌ ضد حکومتی بود. «مرگ بر خامنه‌ای»، « کشته نداده‌ا‌یم که سازش کنیم، رهبر قاتل را ستایش کنیم» و «مرگ بر دیکتاتور» از جمله شعارهای معترضان در بندرعباس بود.

تعدادی از شهرهای ایران نیز جمعه شب شاهد ادامه به آتش کشیدن تبلیغات حکومتی بودند، از جمله در چندین منطقه تهران، مشهد و نیشابور معترضان اقدام به آتش زدن بنرهای تبلیغات «جشن حکومتی دهه فجر» کردند. در اسلامشهر معترضان بنرهای تبلیغات «راهپیمایی حکومتی ۲۲ بهمن» نصب شده در سطح این شهر را به آتش کشیدند.