«پایان ممنوع الخروجی علی دایی»؛ شرکت در مراسم برترین‌های فیفا در پاریس

3

خبرگزاری فارس، نزدیک به سپاه پاسداران، روز شنبه ششم اسفند گزارش داد که ممنوع الخروجی علی دایی، بازیکن و سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران، رفع شده و قراراست او به همراه همسرش فردا به برای شرکت در مراسم برترین‌های فیفا راهی پاریس شود.

این مراسم روز هشتم اسفند در پاریس برگزار می‌شود و فیفا از آقای دایی خواسته است که همچنین از نگاه خود بهترین بازیکن، بهترین مربی، بهترین دروازه‌بان‌ و زیباترین گل سال جهان را معرفی کند.

علی دایی از اعتراضات اخیر در ایران که در واکنش به کشته شدن مهسا (ژینا) امینی در بازداشت گشت ارشاد آغاز شد، بارها حمایت کرد که همین امر منجر به ضبط گذرنامه او شد.

مقابله نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی با علی دایی اوایل دی ماه امسال بار دیگر خبرساز شد و آن زمانی بود که ماموران جمهوری اسلامی هواپیمای حامل مونا فرخ‌آذری و نورا دایی، همسر و دختر او را که عازم دوبی بود در جزیره کیش فرود آوردند و این دو را ممنوع الخروج کردند.

هفته نخست آذرماه در جریان اعتراضات سراسری، در یک فایل صوتی لو رفته مشخص شد جانشین رئیس سازمان بسیج در یک جلسه با گروهی از خبرنگاران بسیجی، به علی دایی و دخترش، نورا دایی، به دلیل حمایت‌شان از معترضان توهین کرده است.