دانشگاه علامه ده‌ها دانشجوی معترض به مسمومیت‌های مشکوک را ممنوع‌الورود کرد

Screen Shot 2023-03-12 at 7.10.16 PM

گزارش‌ها از ایران حاکی است که در پی برگزاری تجمع دانشجویان در پردیس مرکزی دانشگاه علامه در اعتراض به مسمومیت‌های مشکوک در مدارس، دست‌کم ۳۰ نفر از دانشجویان معترض از ورود به این دانشگاه منع شده‌اند.

کانال تلگرامی «دانشجویان متحد» روز یکشنبه گزارش داد که برگزاری این اعتراض مسالمت‌آمیز در روز ۱۶ اسفند با «خشونت بی‌سابقه» نیروهای حراست دانشگاه روبه‌رو شد.

بر اساس این گزارش، بسیاری از دانشجویان حاضر در این تجمع «به صورت مستقیم» توسط مسئولان حراست دانشگاه علامه «تهدید به بازداشت و برخورد امنیتی» شدند و یا هدف ضرب و شتم قرار گرفتند.

این گزارش می‌افزاید در روزهای شنبه و یکشنبه از ورود شماری از دانشجویان به دانشگاه علامه ممانعت به عمل آمده و این اقدام در شرایطی صورت گرفته است که هیچ‌یک از دانشجویانِ ممنوع‌الورود، ابلاغ رسمی و کتبی در این‌باره دریافت نکرده‌اند.

ضیا نبوی، فعال دانشجویی و زندانی سیاسی سابق، نیز عصر یکشنبه در توییتی این خبر را تأیید کرد و نوشت که امروز پس از مراجعه به دانشگاه علامه برای پیگیری کارهای تسویه‌حساب به ممنوع‌الورود بودن خود پی برده است.

او افزوده: «گویا بعد از تجمع سه‌شنبه در پردیس دانشگاه علامه در اعتراض به مسمومیت سریالی دانش‌آموزان، لیستی سی‌و چند نفره از دانشجویان معترض به حراست دانشگاه ابلاغ شده که این افراد حق ورود به دانشگاه را ندارند».

در این فهرست نام دانشجویانی همچون هستی امیری، هادی خورشیدی، احسان رحمانی، محمد حسین شعاعی، فرشته طوسی، نازنین لاله، مریم محمودی و محمد حسین موسوی نیز به چشم می‌خورد.

آقای نبوی در بخش پایانی توییت خود آورده است: «گویا طبق معمول سیاست دستگاه امنیتی نه برخورد با عوامل مسمومیت، بلکه سرکوب آنهایی است که به چنین جنایتی معترضند».