بایدن: درگیری بین ایران و پاکستان نشان می‌دهد ایران در منطقه محبوب نیست

00

بایدن: درگیری بین ایران و پاکستان نشان می‌دهد ایران در منطقه محبوب نیست

رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا می‌گوید درگیری بین ایران و پاکستان در هفته جاری نشان می‌دهد که ایران در منطقه محبوب نیست.

به گزارش خبرگزاری رویترز، جو بایدن روز پنجشنبه تصریح کرد: «همان‌طور که می‌بینید ایران در منطقه محبوب نیست و این‌که وضعیت به کجا می‌رود، در حال کار روی آن هستیم. نمی‌دانم به کجا می‌رود».

ارتش پاکستان بامداد پنجشنبه مناطقی در خاک ایران را به تلافی حمله روز قبل جمهوری اسلامی به این کشور را با موشک هدف قرار داد. طرفین می‌گویند که مواضع گروه‌های تروریستی را در خاک یکدیگر مورد حمله قرار داده‌اند.

آقای بایدن در بخش دیگری از اظهاراتش در جمع خبرنگاران گفت: حملات ایالات متحده و بریتانیا به حوثی‌ها ادامه خواهد یافت زیرا این گروه مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران همچنان به کشتیرانی در دریای سرخ حمله می‌کند.

حوثی‌های یمن از زمان درگیری بین اسرائیل و گروه افراطی حماس که از ۱۵ مهرماه امسال آغاز شد، با موشک و پهپاد به کشتی‌هایی که مدعی هستند مقصد آن‌ها اسرائیل است حمله می‌کنند.

حماس در فهرست سازمان‌های تروریستی آمریکا و اتحادیه اروپا قرار دارد.

آمریکا همراه با برخی از متحدان غربی خود در روزهای اخیر بارها به مواضع حوثی‌ها و بویژه موشک‌های آماده شلیک آن‌ها حمله کرده‌اند. ایالات متحده همچنین این گروه را دوباره در فهرست سازمان‌های تروریستی بین‌المللی قرار داده است

تصاویری از پیکرهای کشته‌شدگان حمله پاکستان به روستایی در نزدیکی سراوان

سازمان حقوق بشری «هه‌نگاو» روز پنج‌شنبه تصاویری از پیکرهای کشته‌شدگان حمله پاکستان به روستایی در نزدیکی سراوان در ایران را منتشر کرده و از مراسم خاکسپاری آن‌ها خبر داده است.

بر اساس گزارش‌ها، در جریان این حمله که ساعت ۴:۳۰ دقیقه بامداد ۲۸ دی و در پاسخ به حملات موشکی سپاه پاسداران به مواضع «جیش‌العدل» در خاک پاکستان انجام شده، دست کم «هفت کودک و زن» کشته شده‌اند.