پیام «تهدیدآمیز» مقامات جمهوری اسلامی به آیت‌الله شیرازی: از کنایه پرهیز کنید

3

شبکه ماهواره‌ای «امام حسین»، ارگان رسانه‌ای طرفداران آیت‌الله صادق شیرازی، مرجع تقلید مخالف رهبر جمهوری اسلامی از تهدید بیت آیت‌الله علی خامنه‌ای علیه وی خبر داده است.

همچنین ماموران امنیتی برق خانه آیت‌الله شیرازی را به هنگام سخنرانی وی قطع کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، بیت آقای خامنه‌ای و «مسئولين بلندپايه حكومت ايران» روز پنج‌شنبه ۶ مرداد پيام «تهديد‌آميزی» را توسط آيت‌الله سيد جواد علوی بروجردی تسلیم آقای صادقی شیرازی کرده است.

سایت اخبار شیعه، ارگان خبری شبکه امام حسین، متن نامه‌ منتسب به آیت‌الله علوی بروجردی را منتشر کرده که خطاب به آیت‌الله شیرازی نوشته شده است: «از مقامات بالا پيغام داده‌اند كه ما با شهريه و مرجعيت حضرت مستطاب عالى مشكلی نداريم ولی به خاطر حساسيت اوضاع نسبت به جلسه سخنرانی امشب [۶ مرداد ۱۴۰۱] فقط در حوزه تبليغ باشد و از كنايه و تعريض [به نظام و رهبرى] پرهيز شود.»

آیت الله صادق شیرازی و فرزندش حسین از منتقدان سرسخت ولایت فقیه و آیت‌الله خامنه‌ای هستند. فرزند وی آیت‌الله حسین شیرازی سال ۹۶ بازداشت شده بود و اخبار شیعه روز جمعه گزارش داد که وی هنگام خروج از ایران در دوم مرداد امسال نیز بازداشت شده است. او قبلا در یک سخنرانی آیت‌الله خامنه‌ای را به «فرعون» تشبیه کرده بود.

بیشتر در این باره:

تنگ‌تر شدن حلقه محاصره «شیرازی‌»ها

این گزارش می‌افزاید، جمهوری اسلامی از آیت‌الله صادق شیرازی خواسته بود که در سخنرانی خود در آستانه ماه محرم هيچ اعتراض و انتقادی به حكومت ايران نكند.

رسانه‌های حکومتی در ایران نیز طرفداران این مرجع تقلید را با عنوان «فرقه شیرازی» معرفی می‌کنند.

این مرجع تقلید طرفداران و مقلدان بسیاری در ایران، عراق، کشورهای حاشیه خلیج فارس، افغانستان و پاکستان، و همچنین در میان شیعیان اروپا، خصوصا بریتانیا دارد.

رسانه‌های ایران همچنین حمله به سفارت جمهوری اسلامی در لندن در سال ۱۳۹۶ را نیز به طرفداران این مرجع تقلید نسبت می‌دهند.

شبکه ماهواره‌ای امام حسین با انتشار بیانیه‌ای با اشاره به قطع برق منزل این مرجع تقلید هنگام سخنرانی و بازداشت فرزند وی گفته است: «این گونه رفتارها از سوی نظام حاکم ایران یا کسانی که با آن در ارتباط می‌باشد، نشان‌گر این مطلب است که اینان ارزشی برای شعائر حسینی و احیای امر اهل بیت قائل نیستند تا جایی که عمدا اقدام به چنین کارشکنی‌هایی می‌کنند.»

این بیانیه اقدام ماموران جمهوری اسلامی در قطع برق منزل آیت‌الله شیرازی به هنگام سخنرانی را «قبیح، بی‌شرمانه و غیرقانونی» خوانده است.