ابراز اطمینان کاخ سفید از تسریع کاروان‌های امدادی به غز

10

جان کربی سخنگوی شورای امنیت کاخ سفید نسبت تسریع قریب‌الوقوع جریان کاروان‌های امدادی ابراز امیدواری کرد.

آقای کربی گفت اولین مرحله این است که به ۱۰۰ کامیون امدادی در روز برسیم اگرچه این میزان هم کفایت نمی‌کند، اما بهبود قابل توجهی در شرایط خواهد بود. وی افزود آمریکا اطمینان دارد که چنین کاری شدنی است.

آمریکا در راس تلاش‌ها برای رساندن کمک‌های بین‌المللی به غزه است و آقای کربی گفت: «صادقانه می‌گویم اگر اگر رهبری آمریکا در این زمینه نبود هیچ افزایشی در میزان کمک‌ها نمی‌دیدید.»

سخنگوی کاخ سفید همچنین گفت آمریکا در گفتگوها برای از سرگیری ارتباط اینترنتی در غزه شرکت داشته است.

«هر ۱۰ دقیقه یک کودک در غزه کشته می‌شود» – انجمن نجات کودکان

سازمان خیریه نجات کودکان (Save The Children) که یکی از بزرگترین نهادهای امدادرسان به کودکان در جهان است می‌گوید «هر ۱۰ دقیقه یک کودک در غزه کشته می‌شود».

جیسون لی، مدیر منطقه‌ای این سازمان در مناطق فلسطینی در گفتگویی از بیت‌المقدس با بی‌بی‌سی داشت همچنین گفته یک سوم ۲۰ هزار نفری که غزه مجروح شده اند کودک هستند؛ یعنی از هر سه نفر یک نفر کودک است.

آقای لی گفته با ادامه حملات اسرائیل به غزه و بی‌جا شدن بیش از یک میلیون از سکنه این منطقه، آمار بیماریهای واگیردار هم رو به افزایش است چرا که شرایط رعایت اصول بهداشتی برای آوارگان مهیا نیست.

او گفته بیم وخامت همه‌گیری آنفلونزا در میان جنگ‌زدگان طی روزهای اخیر افزایش یافته است.

به گفته این مقام انجمن نجات کودکان، میزان دارو و اقلام بهداشتی که توسط کامیون‌های انسان‌دوستانه وارد غزه می شود هم چون «قطره‌ای در دریا» است و برای امدادرسانی به صدها هزار پناهجو هرگز کفایت نمی‌کند.

«جراحان بدون استفاده از داروی بی‌هوشی عمل جراحی انجام می‌دهند. امدادگران از چراغ گوشی های همراه خود برای روشن کردن مراکز درمانی استفاده می‌کنند».

«اقلام پزشکی آنها نظیر پانسمان و چسب زخم تمام شده و همزمان ۱۳۰ کودک نارس در دستگاه‌هایی حیاتی نگهداری می شوند که ممکن است (به علت قطعی برق) خاموش شوند.