ارتش اسرائیل از ادامه جستجو در بیمارستان شفا و کشف تسلیحات حماس خبر داد

۳
تصویری که ارتش اسرائیل از ورود سربازان خود به بیمارستان الشفا در غزه منتشر کرده است

ارتش اسرائیل شامگاه چهارشنبه از کشف تسلیحات و فن‌آوری نظامی حماس در بیمارستان شفا خبر داد.

دانیل هگاری سخنگوی ارتش اسرائیل روز چهارشنبه و هم‌زمان با ورود نظامیان این کشور به بیمارستان شفا در نوار غزه، به خبرنگاران گفت جستجوی بیشتر بیمارستان شفا ادامه دارد.

نیروهای نظامی اسرائیل در ساعات اولیه بامداد چهارشنبه بعد از پنج روز درگیری با گروه افراطی حماس در محوطه و اطراف ساختمان بیمارستان شفا، وارد آن شدند.

ارتش اسرائیل همچنین ویدئوهایی منتشر کرده که نشان از کشف سلاح‌های خودکار، نارنجک، مهمات و جلیقه‌های ضدگلوله مورد استفاده حماس در این ساختمان توسط نظامیان اسرائیلی دارد.

گروه افراطی حماس مدعی شده که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، «کاملاً مسئول» این حمله است؛ موضوعی که آمریکا آن را رد کرده است.

این گروه در فهرست سازمان‌های تروریستی آمریکا و اتحادیه اروپا قرار دارد.

گروهی از سوگواران روز چهارشنبه در مراسم خاکسپاری لیل هتزرونی ۱۲ ساله و عمه‌اش آیالا هتزرونی شرکت کردن که به‌دست شبه‌نظامیان حماس در حمله روز ۱۵ مهر کشته شدند.

سوگواران دو تابوت پوشیده از گل و پرچم اسرائیل را در رفیفیم به خاک سپردند. اما تنها در یکی از تابوت‌ها پیکری قرار داشت. بقایای لیل ۱۲ ساله پیدا نشده است و وسایل شخصی او در کنار عمه‌اش دفن شده است.

گروه افراطی حماس که آمریکا و اروپا آن را یک گروه تروریستی می‌دانند، روز پانزدهم مهر در حملاتی بی‌سابقه به خاک اسرائیل، دست‌کم ۱۲۰۰ نفر را کشته و حدود ۲۴۰ تن را به گروگان گرفت.

اسرائیل از آن زمان حملات همه‌جانبه خود را به مواضع حماس در غزه دنبال می‌کند.