اعلام تحریم‌های جدید آمریکا؛ جو بایدن درباره حمله ایران به اسرائیل: ما به شکست این حمله کمک کردیم

۱۱

جو بایدن،‌ رئیس جمهور آمریکا در بیانیه‌ای در مورد تحریم‌های جدید اعمال شده علیه ایران به دلیل حملات موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل گفته است که آمریکا به همراه متحدان خود از اسرائیل دفاع کرد و حال ایران را در قبال این کار پاسخگو می‌داند و در همین رابطه تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را بر این کشور اعمال می‌کند.

در این بیانیه گفته شده است که این تحریم‌ها رهبران و نهادهای مرتبط با سپاه پاسداران، وزارت دفاع و برنامه موشکی و پهپادی دولت ایران را هدف قرار داده است، نهادهایی که این حمله به گفته آقای بایدن «گستاخانه» ‌را ممکن کردند.

در بیانیه رئیس جمهور آمریکا آمده است: «همانطور که صبح روز بعد حمله با رهبران گروه هفت صحبت کردم، ما متعهد هستیم که به طور جمعی برای افزایش فشار اقتصادی بر ایران اقدام کنیم و متحدان و شرکای ما تحریم‌ها و اقدامات بیشتری را برای محدود کردن برنامه‌های نظامی بی ثبات کننده ایران اعمال کرده و یا خواهند کرد.»

در بخش دیگری از بیانیه آمده است: «در طول دولت من آمریکا بیش از ۶۰۰ فرد و نهاد را تحریم کرده است از جمله ایران و گروه‌های نیابتی این کشور، حماس، حزب الله، حوثی‌ها و کتائب حزب الله. به تیم خود از جمله به وزارت دارایی دستور داده‌ام که به اعمال تحریم‌هایی که صنایع نظامی ایران را بیشتر هدف قرار می‌دهد، ادامه دهند.»

در بخش پایانی این بیانیه آمده است: «بگذارید برای همه کسانی که حملات ایران را ممکن می کنند یا از آن حمایت می‌کنند، روشن کنیم: امریکا به امنیت اسرائیل متعهد است. ما به امنیت پرسنل و شرکای خود در منطقه متعهد هستیم و ما در انجام تمام اقدامات لازم برای پاسخگو کردن شما تردید نخواهیم کرد.»