بازگشت زودهنگام جو بایدن به واشینگتن برای جلسه با مشاورانش درباره تنش ایران و اسرائیل

۱

کاخ سفید اعلام کرد جو بایدن سفر آخرهفته خود را نیمه‌تمام می‌گذارد و بعدازظهر شنبه به وقت آمریکا به واشینگتن برمی‌گردد تا درباره تنش درگرفته میان ایران و اسرائیل با مشاوران امنیت ملی خود صحبت کند.

مقام‌های رسمی آمریکا روز شنبه ۲۵ فروردین به شبکه سی‌ان‌ان گفتند که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه، و لوید آستین، وزیر دفاع، در این جلسه حضور خواهند داشت.

یک مقام دیگر آمریکایی به این شبکه خبر داده که ژنرال چارلز کیو براون،‌ رئیس ستاد مشترک ارتش ایالات متحده، نیز در این جلسه حاضر خواهد بود.

ار سوی دیگر، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در شبکه ایکس نوشت که صبح روز شنبه با همتای اسرائیلی خود صحبت کرده تا درباره وضعیت خاورمیانه مذاکره کنند و افزود در جریان این مکالمه، بر «تعهد آهنین» آمریکا به امنیت اسرائیل تأکید کرده است.

رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه به مقام‌های جمهوری اسلامی هشدار داده بود از حمله انتقام‌جویانه به اسرائیل در پاسخ به حمله به کنسولگری‌اش در دمشق خودداری کنند، هرچند که گفت انتظار دارد این اتفاق «به زودی» رخ دهد.

آقای بایدن در عین حال بر تعهد آمریکا به دفاع و حمایت از اسرائیل تأکید کرد و گفت: «ایران موفق نخواهد شد.»

در همین حال، وزیر دفاع ایالات متحده نیز روز شنبه گفت که اسرائیل در برابر هرحمله ازسوی ایران و گروه‌های نیابتی‌اش می‌تواند روی «حمایت کامل» آمریکا حساب کند.