رهبران گروه هفت بر حمایت «کامل» خود از اسرائیل تاکید کردند

3

رهبران گروه هفت در بیانیه‌ای که در پایان نشست اضطراری مجازی خود صادر کردند حمله ایران به اسرائیل را «بشدت» محکوم کرده و حمایت کامل خود را از اسرائیل و مردم این کشور اعلام کردند.

در بیانیه گروه هفت آمده است که «ایران با اقدامات خود بیش از پیش به سمت بی‌ثباتی منطقه گام برداشته که این می‌تواند خطر بروز تنش‌های غیرقابل کنترل در منطقه را به دنبال داشته باشد. ما به همکاری با یکدیگر برای ایجاد ثبات و جلوگیری از تنش‌های بیشترادامه خواهیم داد. در همین چارچوب از ایران و گروه‌های نیابتی آن می‌خواهیم که حملات خود را متوقف کنند و آماده هستیم تا اقدامات بیشتری را در حال حاضر و در پاسخ به اقدامات بی‌ثبات کننده بیشتر انجام دهیم.»

در بخشی دیگر از بیانیه گروه هفت همچنین بر همکاری‌ها برای پایان دادن به بحران غزه هم تاکید شده است.

  • روسیه: اقدامات تحریک آمیز می‌تواند تنش‌ها را افزایش دهد

    وزارت خارجه روسیه از گفتگوی سرگئی لاوروف و حسین امیرعبداللهیان، وزرای خارجه روسیه و ایران خبر داده است.

    وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: « تشدید بیشتر تنش‌ها در منطقه و اقدامات تحریک آمیز جدید و خطرناک می‌تواند به افزایش درگیری‌ها در خاورمیانه منجر شود و جلوگیری از چنین سناریوهایی و از بین بردن دلایل بروز آن باید اولویت شورای امنیت سازمان ملل باشد.»

    قرار است شورای امنیت سازمان ملل ساعاتی دیگر جلسه‌ای اضطراری داشته باشد. این جلسه به درخواست اسرائیل برای محکوم کردن حمله ایران و به رسمیت شناختن سپاه پاسداران به عنوان یک سازمان «تروریستی» برگزار می‌شود.