بایدن در مجمع عمومی سازمان ملل بر جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تاکید کرد

05

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا روز دوشنبه در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد خواستار ایستادگی این سازمان در مقابل تهاجم نظامی روسیه به اوکراین شد.

او در بخشی از سخنانش موضع کشورش درباره برنامه هسته‌ای ایران مبنی بر اینکه واشنگتن اجازه دستیابی تهران به سلاح هسته‌ای را نخواهد داد تکرار کرد. جو بایدن همچنین تاکید کرد که کشورش تلاش خود همراه با همکاری با شرکایش برای مهار فعالیت‌های «بی‌ثبات‌کننده» ایران که به گفته او «امنیت منطقه و جهان» را «تهدید» می‌کند ادامه خواهد داد.

وی همچنین هنگام اشاره به حقوق زنان و دختران در سراسر جهان گفت که تفاوتی نمی‌کند که این زنان و دختران در تهران هستند یا جاری دیگری از جهان.

رئیس‌جمهوری آمریکا در بخش دیگری از سخنرانی خود گفت که کشورش به دنبال این نیست که «رقابتش» با چین به «مناقشه» منجر شود.

رئیس‌جمهوری ایالات متحده بحران تغییرات آب و هوایی را «تهدیدی حیاتی» برای «کل بشریت» خواند. او با اشاره به جاری شدن سیل در لیبی، خشکسالی و آتش‌سوزی‌های جنگلی در مناطق مختلف جهان به سرمایه‌گذاری گسترده واشنگتن برای مقابله با تاثیر تغییرات اقلیمی اشاره کرد.

جو بایدن در بخشی از سخنانش از تاثیر «مثبت» بهبود روابط اسرائیل با همسایگانش در خاورمیانه و عادی‌سازی روابط این کشور با برخی کشورهای عربی سخن گفت.