بلینکن: حمله حماس به اسرائیل ۱۰ برابر تلفات ۱۱ سپتامبر از نظر جمعیتی بوده است

005

وزیر خارجه آمریکا شامگاه پنجشنبه در پایان سفر یک روزه خود به اسرائیل گفت تلفات حمله تروریستی حماس به اسرائیل معادل ۱۰ برابر حملات روز ۱۱ سپتامبر (۲۰۰۱ میلادی) به آمریکا از نظر جمعیتی بوده است.

آنتونی بلینکن گفت این امر بیانگر آن است که این حمله چقدر بزرگ و ظالمانه بوده است.

او با تأکید دوباره بر «حق اسرائیل در دفاع از خود» گفت امور عملیاتی مسئله‌ای است که تصمیم‌ در مورد آن در حیطه اختیارات دولت اسرائیل است.

وزیر خارجه آمریکا در ملاقات با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، گفت تا زمانی که آمریکا باشد اسرائیل هرگز تنها نخواهد بود و همه تسلیحات لازم را دریافت خواهد کرد.

آقای بلینکن با اسحاق هرتسوگ، رئیس‌جمهور اسرائیل، و همچنین شماری از خانواده‌های کشته‌شدگان اسرائیلی در حملات حماس و خانواده‌هایی که عزیزان آن‌ها به غزه ربوده شده و برخی از آن‌ها تابعیت آمریکایی نیز دارند، دیدار کرد.

قرار است لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا، نیز روز جمعه به اسرائیل سفر کند.

ژنرال آستین روز پنجشنبه در نشست وزیران دفاع کشورهای عضو ناتو در بروکسل حضور داشت که یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل، با حضور مجازی در آن فیلم‌هایی از حملات حماس به اسرائیل در روز ۱۵ مهر را برای همتایان خود از پیمان آتلانتیک شمالی پخش کرد.

آمریکا اعلام کرده است غیر از ناو جرالد فورد که عازم شرق مدیترانه در نزدیکی اسرائیل شده است، ممکن است یک ناو دیگر را نیز به منطقه بفرستد.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، روز چهارشنبه با حمایت کامل از اسرائیل، صریحا به ایران هشدار داد که خود را وارد این جنگ نکند.

.