خامنه‌ای معترضان را به «خیانت» متهم کرد و خواستار ادامه برخورد «جدی» شد

04

آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه ۱۹ دی) در سخنانی معترضان را به «خیانت» متهم کرد و از نهادهای حکومتی خواست برخوردهای «جدی» خود را ادامه دهد. همزمان فرماندهان نظامی ایران در واکنش‌هایی به موضوع اعتراضات در ایران پرداخته‌اند.

آقای خامنه‌ای در تازه‌ترین سخنرانی خود که عمدتا بر اعتراضات ضدحکومتی چند ماه اخیر متمرکز بود، گفت «اینها نمی‌خواستند نقاط ضعف را از بین ببرند اینها می‌خواستند نقاط قوّت را از بین ببرند. خب اینها خیانت بود بلاشک خیانت بود و دستگاه‌های مسئول هم برخورد جدّی و عادلانه می‌کنند با خیانت، و باید هم بکنند».

آیت‌الله خامنه‌ای در حالی خواستار «برخوردهای جدی» شد که در روزهای اخیر به دنبال اعدام چهار تن از معترضان، بسیاری از رهبران سیاسی و مذهبی از جمله پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان خواستار توقف اعدام‌ها و خشونت علیه معترضان شدند. امروز نیز اعلام شد که سه نفر دیگر از معترضان در اصفهان به اعدام محکوم شده‌اند.

آیت‌الله خامنه‌ای همچون ماه‌های گذشته اعتراضات را اغتشاشات خواند و درباره معترضان گفت «عده‌ای، تعدادی می‌آیند در خیابان‌ها و فریاد می‌کشند و فحش می‌دهند و یکجایی را یک شیشه‌ای را می‌شکنند و یک سطل زباله‌ای را آتش می‌زنند و فلان». به گفته او هدف «مخالف با ضعف‌های مدیریتی و اقتصادی نبوده است».